یونسی دستیار ویژه رییس جمهور: در ایران جریان همسو با داعش وجود ندارد

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان حجت الاسلام علی یونسی در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اسلام را مخالف فعالیت تکفیری ها دانست و گفت: در ایران نیز جریان همسو با گروهک های تروریستی تکفیری وجود ندارد.

دستیار ویژه رییس جمهور روز یکشنبه افزود: در ایران جریان همسو با داعش نداریم و در بین اهل سنت نیز چنین افرادی نداریم و اگر کسی هم به صورت فردی و موردی پیدا شود، قطعا مورد سرزنش اهل سنت است.

وی ادامه داد: ایران را پشتاز مبارزه با داعش است، کشورهایی که ادعای مبارزه با تروریسم و داعش را دارنند، باور نمی کردند قربانی تروریسم قرار گیرند و اکنون می بینیم که فرانسه به جایی رسیده است که ایران چند سال پیش هشدار داده بود.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اضافه کرد: همه کشورها تصمیم بگیرند که در مبارزه با داعش با ایران همکاری کنند؛ در مبارزه با تروریسم با جدیت و در عمل به میدان بیایند؛ به خود باوری برسند که گروهک تکفیری داعش قدرت ایستادگی را ندارد.

اسلام با تکفیری ها مخالف است

یونسی با تاکید بر این که بزرگترین عامل قدرت مسلمانان، اسلام، وحدت، مودت و رحمت است، تصریح کرد: کتاب آسمانی مسلمانان با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود و سلام، صلح و آرامش اولین آموزه مسلمانان و شعار اسلام است.
وی گفت: اسلام به شدت با تکفیری ها مخالف است و آنچه عامل نا امنی شده این است که مسلمانان از اسلام دور شده اند.

اسلام هراسی ریشه در صهیونیسم دارد

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی درباره اقدامات تروریستی اخیر در کشورهای مختلف نیز گفت: جریان اسلام و ایران هراسی ریشه در صیهونیسم دارد و متاسفانه برخی دولت های غربی را هم تحت تاثیر قرار داده است .

هدف گروه های انحرافی دور شدن مردم از فضای انتخاباتی است

دستیار رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که جلوگیری از سخنرانی های قانونی به چه هدفی صورت می گیرد؟ افزود: اگر جلسه قانونی برگزار می شود، مقامات امنیتی باید تدبیری اتخاذ کنند که از هرگونه تعرضی جلوگیری شود.
یونسی خاطر نشان کرد: هر چه قدر به انتخابات نزدیک می شویم، احتمال افزایش این اتفاقات بیشتر است، اما لازم است همه تلاش کنیم تا انتخابات درفضای امن و آرام برگزار شود؛ اگر این چنین نباشد مشارکت کاهش می یابد.
وی یادآور شد: هدف گروه های انحرافی، هدف دور شدن مردم از فضای انتخابات است و به دنبال آنند که انتخابات با حضور اکثریت مردم برگزار نشود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۵ ب.ظ

دیدگاه