دودانگی مدیرکل برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان:میانگین پایین خطا‌ گلستان درسرشماری نفوس و مسکن کشوری

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان  جلسه روز آمار و برنامه‌ریزی و اختتامیه سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن سال ۹۴با حضور پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  ومدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان و دکتر دودانگی مدیر کل آمارو اطلاعات و عابدی و دهنوی مدیر روابط عمومی برگزار کنندگان سرشماری ازمایشی استان گلستان که در شهرستان بندرترکمن برگزار گردید .

دکتر محمد دودانگی مدیر کل آمارو اطلاعات اظهار داشت: برای نخستین بار  سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در استان گلستان با تبلت انجام شده و مردم نیز می‌توانستند با استفاده از اینترنت اطلاعات خود را وارد کنند.

وی افزود: میانگین استان گلستان در خطا‌ها نیز از میانگین کشوری پایین‌تر بود.

دودانگی گفت: در ابتدا قرار بود این سرشماری با یک هزار و ۲۰۰ نمونه‌کاری و در ۳۰ روز کاری انجام شود که تعداد نمونه‌های کاری به ۹۰۰ نمونه کاهش یافت.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان در بخش ثبت‌نام اینترنتی مردم و ارائه آمار و اطلاعات لازم به صورت اینترنتی در کشور رتبه نخست را به دست آورد.

به گفته وی، این سرشماری آزمایشی به صورت پایلوت در ۴ شهرستان و یک منطقه تهران انجام شد.

دودانگی اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی جمع آوری آمار کتبی، جمع آوری نیاز‌های آماری و تهیه حساب‌های منطقه‌ای است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان تصریح کرد: ۲۵ طرح سرشماری هر ساله در استان گلستان انجام می‌شود و تهیه سالنامه آماری استان به همراه لوح فشرده و اندرویدی شده از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

دودانگی افزود: سند توسعه کشاورزی، فعالیت‌های مربوط به سیمابر و به هنگام سازی نقشه‌های آماری از دیگر فعالیت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان است.

مدیرکل برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: مطالعات سند آمایش سرزمینی، تهیه و تدوین گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سال ۹۳ برای ۵۴ دستگاه و در ۲۷ بخش از مهم‌ترین فعالیت‌های ۷ ماهه سال ۹۴ است.

قدرت الله عابدی اظهار کرد: ارزیابی سند جامع دستگاه‌های اجرایی، سامانه ساترا، تهیه گزارش گلستان در مسیر توسعه، بازدید از پروژه‌های عمرانی، تهیه و تنظیم گزارش‌های توسعه‌ای برای ارائه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از دیگر فعالیت‌های مهم این سازمان در مدت ۷ ماه گذشته از سال ۹۴ است.

وی افزود: نهایی کردن سند آمایش، ارزیابی عملکرد برنامه پنجم توسعه و شروع مقدمات برنامه ششم توسعه از برنامه‌های آینده این سازمان است.

IMG_0339

IMG_0365

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

دیدگاه