مهندس قزلسفلومدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:با تکنولوژی آب شیرین میشود ولی خاک جایگزین ندارد

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان در گردهمایی مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه ادارات کل منابع طبیعی منطقه ۳ کشور که در گرگان و درتاریخ ۳آذرماه سال جاری با حضور حاج آق طباطبایی نژاد مسئول محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، مدیر  کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، تعدادی از ائمه جمعه و جماعات تشیع و تسنن استان و مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه ادارات کل منابع طبیعی منطقه ۳ کشور برگزار شد آقای مهندس قزل سفلو مدیر کل  طی سخنانی: جامع نگری،خردجمعی و توجه به قوانین زمین و حفاظت از منابع طبیعی را باعث توسعه بیان نمودند.

 در ادامه آقای مهندس قزل سفلو ضمن تبریک هفته بسیج ، بیان نمودند امروزه تفکر و فرهنگ بسیجی رشد کرده و هرجا نیاز به بسیج شده ، بسیج ورود کرده و کارها را پیش برده ، سپس با اشاره به آیات قرآن که خداوند تمامی آفریده ها درزمین را برای انسان و در تسخیر او بیان فرموده اند اشاره کرده و گفتند : نحوه استفاده از این منبع الهی بسیار مهم است و باید به یاد داشته باشیم که نباید به بهانه توسعه ، موجب تخریب منابع طبیعی شویم ، باید باظرافت و رعایت تمامی جوانب زیست محیطی از آنها بهره برداری نموده کاری نکنیم که موجب برهم خوردن تعادل در طبیعت شویم .

مهندس قزل سفلو توضیحاتی پیرامون چالشهای منابع طبیعی از جمله، خشکسالی، کاهش بارندگی ، حریق ، سیل و عملکرد این اداره کل در مواجهه با آنها گفتند ، همچنین همراهی و همکاری مردم با منابع طبیعی را جزو مهمترین عوامل حفظ منابع طبیعی بیان نموده گفتند: معتقدم با پیگیریهای صرف قضایی و یا با پیگیریهای صرف فیزیکی امکان حفظ منابع طبیعی وجود ندارد و این تعامل خوب با مردم است که میتواند موجب حفظ هرچه بهتر این منابع الهی گردد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه پیرامون ارزش خاک گفتند : امروزه با ورود تکنولوژی میشود آب را شیرین کرد ولی برای خاک جایگزینی وجود ندارد ، در استان ۱۱۰هزار هکتار زمین اراضی شیبدار دارای شیب بالای ۱۴% وجود دارد که این زمینها برای کشاورزی مناسب نیست و میبایست برای حفظ خاک و استفاده بهینه از آنها یا دراینگونه اراضی  باغ کاشت و یا آنها را تراس بندی کرد . ایشان در ادامه از اعتبارات مصوب مطلوب منابع طبیعی گفتند و اعلام نمودند، انشاء ال.. با تخصیص بموقع اعتبارات و البته مشارکت مردم توان انجام اقدامات خوب در استان را داریم. آقای مهندس قزل سفلو سخنان خود را با ارائه تصاویرعملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بیان توضیحات پیرامون آنها سخنان خود را به پایان رساندند.

  حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا معصومی فرمسئول محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی دومین سخنران این گردهمایی بودند که طی سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج ، از حاج آقا احمدی به جهت زحماتی که در روستای وامنان کشیده و با کشت موفق زعفران در آن منطقه و برگزاری جشنواره ای موفق در آن منطقه باعث تحولی بزرگ در آن شده اند تشکر کرده ، همچنین کسب رتبه برتر در بین دستگاه های اجرایی استان را به مدیریت و پرسنل اداره کل منابع طبیعی  نیز تبریک گفتند و در ادامه : خواست فرد ،استفاده مطلوب از فرصتها، اشراف برکار،اولویت بندی،هم اندیشی و تبادل نظر ، دیدن نقاط ضعف و قوت کارها ، داشتن روحیه خودباوری و  تعامل و تفاهم را اهم اموری دانستند که موجب موفقیت انسانها میشود.

حاج آقا آخوند قزل امام جمعه قازان قایه سومین سخنران این گردهمایی بودند که ایشان سخنان خود را با بیان این مطالب آغاز کردند :استان گلستان را بهترین الگوی تفاهم همزیستی اقوام میدانیم که به برکت حضور حضرت آیه ا..نورمفیدی با دوستی و برادری همه در کنار هم زندگی میکنند. همچنین خوشبختانه امروزه امن ترین مرزهای کشور را در استان گلستان داریم .

ایشان در ادامه شناخت مکانی را از اهم تصمیم گیریها بیان نموده گفتند : وجود پسته ، انار ، انگور ارگانیک و بسیاری محصولات طبیعی موجود در منطقه قازانقایه میطلبد که با حمایت مسئولین و کارشناسان در جهت رفع محرومیت از این منطقه  اقدام شود که مطمئناً انجام اینگونه خدمات موجب دلگرمی مردم منطقه و حفظ بهتر منابع طبیعی را موجب میگردد.

حاج آقا لیوانی استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان گرگان سخنران بعدی این گردهمایی بودند که این کارگاه را آموزشی و مطلوب عنوان نموده ، آگاهی و باور را انگیزه عمل عنوان نمودند و گفتند: باید آگاهی داشته باشیم و باور که چگونه میتوانیم ازمنابع طبیعی استفاده صحیح داشته باشیم . ایشان وظایف سازمانهایی چون منابع طبیعی، محیط زیست ، بهداشت محیط را لازم و ملزوم هم دانسته عنوان داشتند میبایست بین این دستگاه ها جلسات مشترک برگزار گردد تا هر کدام به تنهایی عمل نکنند ، همچنین رسانه باید به کمک این دستگاهها بیاید و توسط کارشناسان این دستگاه ها به مردم آموزش داده شود .

ایشان در ادامه گفتند :مردم آگاهی پیدا کنند و باور ، منابع طبیعی تخریب نمیشود .

آخرین سخنران این گردهمایی حضرت حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد مسئول محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور بودند که ضمن تشکر از حضور مهمانان گرامی که از راه های دور و نزدیک به این گردهمایی آمده بودند در سخنان خود از تاریخچه ملی شدن منابع طبیعی در سال ۴۱ توسط دولت پهلوی گفتند و اینکه با توجه به نبود امکانات رسانه ها مانند امروز ،  مشکلاتی بین مردم و دستگاه های دولتی نظیر منابع طبیعی که نماینده دولت در این امر بود بروز کرد ، بعد از انقلاب نیز علی رغم بررسی مجدد این قانون توسط مجلس شورای اسلامی و اعلام آن توسط رسانه ها ، ولی همچنان مشکلاتی بین مردم و مسئولین وجود دارد که از اینرو مدیران منابع طبیعی در استانها را عامل اصلی رفع این مشکلات معرفی نموده و از مردم خواستند به ایشان مراجعه کنند ، در صورت عدم دسترسی به آنها ، مردم عزیز میتوانند به روحانیون مسقر در ادارات کل مراجعه نمایند تا مسائل و مشکلاتشان حل و فصل گردد .

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷ ب.ظ

دیدگاه