- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

ادعای وزارت خارجه آمریکا: هکرهای ایرانی به ما حمله کردند

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد هکرهای ایرانی حساب کاربری مقامات مرتبط با پرونده‌ هسته‌ای را هک کرده‌اند.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد حساب کاربری مقامات مذاکره کننده پرونده هسته‌ای از سوی هکرهای ایرانی مورد حمله سایبری قرار گرفته است.
به گفته مقامات آمریکایی هکرهای ایرانی در پست‌های الکترونیکی و حساب کاربری شبکه های اجتماعی مقامات مسئول پرونده هسته‌ای و مذاکرات صلح سوریه نفوذ کرده اند.
نیویورک تایمز نامی از مقام اعلام کننده این خبر در وزارت خارجه آمریکا نبرد؛ ولی ادعا کرد هکرهای ایرانی از سوی مقامات دولتی ایران حمایت می‌شوند.
این مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا گفت: در ماه‌های گذشته بارها مسئولان این وزارتخانه از جمله “هیلاری کلینتون،” وزیر امور خارجه سابق آمریکا، مورد حملات هکرها قرار گرفته اند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه ادعای خود، ارتش سایبری ایران را جایگزینی برای برنامه‌های هسته‌ای این کشور جهت حمله به منافع آمریکا دانست و نوشت: چهار ماه بعد از توافق هسته‌ای تاریخی ایران، مقام‌های آمریکا و گروه‌های امنیتی خصوصی فاش کردند نوعی افزایش عملیات جاسوسی پیچیده رایانه‌ای را از سوی ایران با مجموعه‌ حملات علیه مقام‌های وزارت خارجه آمریکا شناسایی کرده‌اند.
افزایش سرقت‌های اینترنتی منتسب به ایران موجب شده است طرف‌های غربی مدعی شوند رخنه‌های سایبری موجب قدرت دادن به ایران در ضربه زدن به آمریکا و کشورهای همسایه بدون تحریک نظامی می‌شود. حملات سایبری ابزاری برای نفوذ است و ایرانی‌ها مایل بودند برنامه هسته‌ای چنین موردی را به این کشور اهدا کند.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: مهارت‌ ارتش سایبری ایران هنوز برابر با روسیه یا چین نیست؛ اما حمله به وزارت امور خارجه با استفاده از حساب‌های کارمندان جوان دولت در شبکه‌های اجتماعی جهت دسترسی به دوستان آن‌ها در دولت به شکلی بود که پیش از این تاکنون نمونه مشابهی دیده نشده بود. حملات سایبری ایران ابتکار و خلاقیتی فراتر از حمله اینترنتی “جستجوی فراگیر” روسیه که به رایانامه‌های طبقه بندی نشده وزارت خارجه رخنه کرده بود، داشت.
پس از امضای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، مقامات امنیتی آمریکا به سیاستمداران این کشور هشدار دادند مراقب حملات سایبری ایران باشند. “جیمز آر کلپر جی آر،” مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا، به نمایندگان کنگره این کشور مدعی شده بود بعید می‌داند هکرهای ایرانی که از سوی دولت این کشور حمایت می‌شود دست به حملات گسترده سایبری بزنند که منافع مالی آمریکا را به خطر اندازد؛ اما از این شیوه برای جاسوسی‌های دیپلماتیک استفاده خواهد کرد.
اداعای وزارت خارجه آمریکا نمی‌تواند بر مفاد توافق هسته‌ای ایران تاثیر منفی بگذارد زیرا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته با انتشار گزارشی کامل از فعالیت‌های اتمی ایران اعلام کردند این کشور در حال متوقف کردن فعالیت سانتریفیوژهای خود است و از توافق صورت گرفته در وین تخطی نکرده است.

0 [1]
0 [1]