آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان:کار هوشمندانه این است که به مهدکودک ها و دبستانی ها توجه بیشتری کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نشست مشترک ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

این جلسه به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل آموزش و پرورش و در راستای سیاست مشارکت همه جانبه عوامل موثر در تعلیم و تربیت تشکیل شدو ائمه جماعت شهرهای استان و مدیران آموزش و پرورش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آیت الله نورمفیدی با موثر قلمداد نمودن این جلسات تاکید کرد: باید از آموزش و پرورش در حد توان و مسولیتش انتظار داشت.

وی با اشاره به رشد تکنولوژی و ورودوسایل ارتباطی به جامعه، همچنین تهدیداتی که به واسطه آن در جامعه بوجود می آید، گفت: دام های بسیار و پرجاذبه ای برای نسل آینده گشوده شده که باعث می شود همه چیز بهم بریزد.

وی افزود: از آنجایی که شخصیت افراد در دوران دبیرستان و دانشگاه شکل گرفته است پس کار هوشمندانه این است که به مهدکودک ها و دبستانی ها توجه بیشتری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هدف معلم نباید فقط انتقال دانش کتاب به دانش آموزان باشدبلکه باید جوری رفتار کند که علاوه بر بالا بردن انگیزه علم آموزی در نسل آینده، رفتار صحیح، اخلاق،تقوا و سیره پیامبران را به دانش آموزان یاد دهد و قطعاً چنین معلمی ادامه دهنده شغل انبیا خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی در پایان سخنان خود تاکید کرد: معلمین باید منادیان دین و اخلاق و عمل صالح برای نسل آینده باشند.

محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز با بیان سیاست این دستگاه در سال تحصیلی جدید گفت: شعار آموزش و پرورش گلستان در سال جدید تحصیلی، تقویت زبان شکر و تکریم عملی والدین است.

وی افزود: اعتقاد داریم تربیت از بدو تولددر خانواده آغاز،در مدرسه ادامه می یابد و جامعه در آن نقش موثری دارد. پس، این سه عامل باید در کنار هم ، هماهنگ عمل نموده تا جامعه بتواند به اهداف تربیتی خود دست یابد.

وطنی، انسان سازی را یکی ازکارکرد های آموزش و پرورش بیان نموده و افزود: محور فعالیت ما در آموزش و پرورش نماز، قرآن و عترت بوده و این، سه عامل اصلی در برنامه سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش گلستان است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۵ ب.ظ

دیدگاه