- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

خلیل زاده صورتی مدیرعامل جدید شرکتهای صنعتی گلستان :۱۵۰میلیارد تومان هزینه راه‎اندازی منطقه ویژه اقتصادی گلستان

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان مراسم تودیع رحمان محمد زاده و معارفه حجت الله خلیل زاده صورتی مدیر عامل جدید شرکتهای صنعتی استان

گلستان عصر امروز در سالن اجتماعات شرکت گار با حضورربیعی  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان کریمی مدیر دفتر استانداری و

و پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان و مقیمی معاون برنامه ریزی واقتصادی و وجعفری معاون استانها و مجلس شهرکهای صنعتی

ومدیران استانی برگزار گردید.

حجت‎الله خلیل‎زاده صورتی در این همایش اظهار کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت نقش مهمی در توسعه و اشتغال پایدار دارد.

وی تصریح کرد: حوزه صنعت ۳۲ درصد اشتغال کشور و ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است، حوزه صنعت، معدن و تجارت در حوزه پولی، مالی، گمرک، ارز و بورس یکی از وزارتخانه‎هایی است که نقش زیادی در توسعه پایدار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان با بیان اینکه متوسط سرمایه‎گذاری برای هر بهره‎بردار کمتر از یک میلیارد تومان است این وضعیت را نامطلوب خواند و گفت: زیرساخت‎های سرمایه‎گذاری باید توسط مخابرات، راه و شهرسازی و شرکت گاز انجام شود لذا اگر همنوایی بین تصمیم‎سازان استان به وجود نیاید شرکت شهرک‎های صنعتی به تنهایی توانایی لازم را ندارد.

خلیل‎زاده صورتی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی گلستان اظهار کرد: در حال حاضر برای راه‎اندازی منطقه ویژه اقتصادی  گلستان  نیازبه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در آنجا می باشد.

وی بیان داشت: ظرف شش سال گذشته اعتبارات استان گلستان به گونه‎ای بوده که فقط ۱۵ میلیارد تومان در آنجا سرمایه‎گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان گفت: برای یک پل روگذر ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‎شود در حالیکه می‎توان با یک خلاقیت بار ترافیکی را کاهش داد، بنابراین برای استانی که با فقر صنعتی، فقر اشتغال و فقر سرمایه‎گذاری مواجه است منطق حکم می‎کند که باید برای ایجاد و راه‎اندازی سایت بزرگ صنعتی هزینه بیشتری صرف شود.

خلیل‎زاده صورتی با اشاره به اینکه استان با ضعف‎های زیادی مواجه است، افزود: رتبه شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان ۲۶ است و در بسیاری از شاخص‎ها عقب هستیم این ظرفیت در استان گلستان وجود دارد که فضا را برای حرکت رو به جلو مدیریت کند تا طی دو سال آینده شرایط احیای شهرک‎های صنعتی در گلستان مهیا شود.

وی بیان داشت: شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان در سال ۱۳۸۸ رتبه اول را داشت و در سال ۱۳۸۹ در رتبه سوم قرار گرفت و اکنون در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد که این وضعیت شرایط نامطلوبی است.

IMG_0265 [1]

 

0 [2]
0 [2]