- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران:در برنامه ششم توسعه موضوع بانک صنایع کوچک به تصویب رسیده است

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان مراسم تودیع رحمان محمد زاده و معارفه حجت الله خلیل زاده صورتی مدیر عامل جدید شرکتهای صنعتنی استان

گلستان عصر امروز در سالن اجتماعات شرکت گار با حضورربیعی  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان کریمی مدیر دفتر استانداری و

و پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان و مقیمی معاون برنامه ریزی واقتصادی و وجعفری معاون استانها و مجلس شهرکهای صنعتی

ومدیران استانی برگزار گردید.

مقیمی با بیان این که ۳۶ هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کشور مستقر هستند گفت: در استان گلستان ۲۲ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که کمتر از ۶ شهرک صنعتی در استان بیشتر مورد استقبال تولید کنندگان و صنایع است و این در حالی است که میزان اراضی در اختیار این شهرک های مورد استقبال کمتر از ۱۰۰ هکتار است.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران اعلام نمود: در منطقه آزاد اینجه برون یک شهرک صنعتی  انجام داده ایم و واگذاری در حال انجام می باشد.

مقیمی افزود: از ۶۱۳ واحد صنعتی ۴۸۰واحد صنعتی فعالند و ۵۰درصد آن زیر ظرفیت دراند کار می کنند.

وی: ۸۰درصد از واحدهای صنعتی زیر ظرفیت با کمبود نقدینگی کار می کنند

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران افزود: باید تلاش کنیم شهرک صنعتی اترک با توجه به منطقه آزاد و ویژگیهای منحصر به فرد زودتر به بهره برداری برسد و زمینه جذب سرمایه گذار و به ویژه سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.

مقیمی با اشاره به کاهش واگذاری زمین در استان گلستان در بحث شهرک ها گفت: در حالی که باید میزان واگذاری زمین ها در سال جاری در گلستان به ۳۵ هکتار می رسید اما این واگذاری ها کمتر از ۸ هکتار در سال ۹۴ بوده است و حتی ۴ هکتار از سال های قبل نیز فسخ قرارداد شده است.

مقیمی معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران سپس اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه برای استان منطقه اترک است که در ارزیابی ها نیز منظور می شود و مساله دوم تشکیل شرکت های خدماتی در استان است که در کشور تعداد این شرکت ها به ۲۳۷ عدد رسیده است ولی گلستان سهم نیم درصدی ا ز این شرکت ها دارد.

وی تصریح کرد: نباید در استان در جاهایی که سرمایه گذار وجود ندارد سرمایه ها را بلوکه کنیم، باید در شهرک هایی که مورد استقبال است کیفیت خدمات را بیشتر کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی کشور در این جلسه افزود:در برنامه ششم توسعه موضوع بانک صنایع کوچک به تصویب رسیده است که این بانک یک تجربه جهانی است و شرایط برای وام  صنایع کوچک باید متفاوت باشد.

مقیمی در باره ارزیابی شرکهای صنعتی استانها ابراز داشت: شرکت شهرک های کشور به سه دسته تقسیم  می شود که شرکتهای صنعتی گلستان  در گروه سوم قرار دارد و رتبه شرکت شهرک ها در گروه سوم رتبه در ۹استان ۶بوده است  و در کل کشور رتبه استان به ۲۵ رسیده است .

وی در خاتمه بیان داشت: صنتعگران از این به بعد برای جستجوی اراضی می توانند از طریق سامانه اقدام کنند.

IMG_0265 [1]

0 [2]
0 [2]