رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد: بررسی طرح اصلاح انتخابات شوراها و طرح انتقال پایتخت در جلسه اول

خبرگزاری آریا-در جلسه اول مهرماه طرح اصلاح انتخابات شوراهای شهر و روستاهای و طرح انتقال پایتخت بررسی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،امیر خجسته‌ در مورد دستور کار هفته آینده کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس،‌ افزود: روز یکشنبه (۳۰ شهریور) قرار است موضوع افزایش تعداد نمایندگان در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین لایحه الحاق موادی به قانون مالی دولت، طرح اصلاح انتخابات شوراهای شهر و روستاهای اسلامی و طرح انتقال پایتخت نیز مورد بحث و بررسی واقع خواهد شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: روز سه‌شنبه (یکم مهرماه) نیز وزیر کشور برای پاسخگویی به سوال ۱۲ نفر از نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس حضور می‌یابد که البته اغلب سوالات منطقه ای است.
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ درباره حضور شهردار تهران در جلسه کمیسیون شوراها نیز‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه ارتباط نزدیکی با شهردار تهران داشیم، لذا در صدد بودیم برای پاره‌ای از مسایل شهری و موضوعاتی همچون انتقال پایتخت تعاملی با شهرداری داشته باشیم و نظرات وی را نیز جویا شویم.
وی تاکید کرد:‌ هنوز زمان دقیق برگزاری این جلسه مشخص نیست اما در هر صورت قرار است حضور شهردار در راستای تعامل و هماهنگی با شهرداری صورت گیرد زیرا شهردار تهران جزو افراد توانمندی است و کارهای بزرگی انجام داده است.
خجسته ادامه داد: پیشبرد اهداف مدیریت کلان شهر تهران، حل و فصل مشکلات پایتخت و امکان سنجی شهر تهران از دیگر مواردی است که مدنظر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس برای صحبت با شهردار است.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس،‌ گفت: برخی اظهارنظرهایی مبنی بر حضور قالیباف در این کمیسیون صورت گرفته که اصلا جزو دستور کار نیست و بیشتر بحث پیشبرد اهداف کلان شهر تهران مطرح است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۶ ق.ظ

دیدگاه