مهندس بخارائی رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور :توسعه فرهنگ و ایمنی فقط مال راننده و عابر و موتور سوار نیست بلکه خودرو ایمن نقش مهمی دارد

به گزارش گروه خبر البرز گلستان مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه های استان گلستان یا حضورمهندس بخارائی رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور و هئیت همراه و  مسئولین استانی و انتظامی در سالن محیط زیست برگزار گردید .

در این همایش در ابتدا مهندس بخارائی رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راهای کشور اظهار داشت : در سال ۸۴، متاسفانه ۲۸ هزار نفر در سوانح رانندگی شبکه های درون شهری و برون شهری کشته شدند و در سال ۹۳، تعداد کشته ها به ۱۷ هزار نفر رسید که بیشتر از حد متوسط جهانی می باشد و این یک دل نگرانی ملی می باشد..

مهندس بخارایی افزود: هرچند تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است اما از این موضوع نباید خیلی خوشحال باشیم زیرا کشته شدن حتی یک نفر هم قابل قبول نیست و هر خانواده ای که عزیزش را از دست می دهد تا آخر عمر افسرده خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک و چهار دهم کشته های سوانح رانندگی در ایران هستند، خاطرنشان کرد: متوسط جهانی تعداد کشته شدگان ۱۲ هزار نفر است که این رقم در ایران ۴۰ درصد از میانگین جهانی بالاتر است.

وی تصریح کرد: از ۳۱۰ هزار مجروح ناشی از تصادفات، ۱۰ درصد آن به معلولیت دچار می شوند یعنی ۳۱ هزار نفر و باید این موضوع دردآور را درک کنیم و به دیگران انتقال دهیم.

عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: خسارت سوانح رانندگی بیشتر از رشد اقتصادی کشور است و جامعه چه از نظر جسمی و روحی و چه از نظر مادی بیشتر به سمت فقر حرکت می کند پس باید نسبت به مسئولیت خود توجه بهتری داشته باشیم.

بخارایی به شعار امسال جمعیت اشاره و اظهار کرد: حمایت از کودکان، دانش آموزان و فرزندان در شبکه های حمل و نقلی شعار امسال است و قرار است به کودکان نگاه مراقبتی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در آذرماه تفاهم نامه ای بین رئیس کمیسیون ایمنی راه های کشور و وزیر آموزش و پرورش امضا خواهد شد که بر اساس آن نحوه مشارکت دستگاه آموزش و پرورش، سه طیف دانش آموزان، اولیا و مربیان را در بر بگیرد.

وی از بانوان به عنوان طیف اثرگذار در توسعه فعالیت های اجتماعی نام برد و گفت: همانگونه که بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش پررنگی ایفا کردند، در این مسیر نیز باید مشارکت کنند.

عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور به بیان آمار کشته شدگان موتورسوار پرداخت و تصریح کرد: سال گذشته سه هزار و ۷۵۰ نفر قربانیان که ۲۲ درصد تلفات را شامل می شود، موتورسوار بودند که اگر تعداد مجروحان را یکصد هزار نفر در نظر بگیریم نشان می دهد که این موضوع را جدی نگرفته ایم.

وی تصریح کرد : عوامل سانحه از تصادف خودرو و جاده و راننده و شرایط محیطی و عامل انسانی بیشترین سهم را دارد. وتوسعه فرهنگ و ایمنی فقط مال راننده و عابر و موتور سوار نیست ولی خودرو ایمن خیلی نقش دارد در سلامت اجتماعی جامعه

مهندس محمد بخارایی با تاکید اینکه پایگاه های حمل و نقل عمومی پایگاه های اصلی ما هستند تصریح کرد: توسعه فرهنگ ایمنی تنها برای عابران و موتورسواران نیست و کسانی که جاده می سازند و امداد و مراقبت می کنند نیز باید خواستار ارتقای آن باشند.

مهندس بخارایی خاطرنشان کرد: ایمنی خودرو در سلامت اجتماعی، پایداری ایمنی و کاهش تلفات نقش پررنگی دارد و این موضوع نادیده گرفته می شود این درحالی است که تعمیرکار و واردکننده نیز باید حساس باشند.

وی با بیان اینکه چهاردهمین نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در گلستان افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم گلستان با یک میلیون و هفتصدهزار نفر جمعیت به همین تعداد عضو طرفدار ایمنی راه ها داشته باشد.

وی در خاتمه گفت : بیایید هم خودمات رعایت کنیم و هم سفیر ایمنی باشیم

IMG_0231

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۹ ق.ظ

دیدگاه