خباز و همتی استانداران سمنان و قزوین شدند

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان رییس‌ جمهوری در این جلسه که امروز چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به رأی اعتماد هیأت وزیران به استانداران جدید قزوین و سمنان خطاب به استانداران آنان اظهار داشت: انتظار مردم این است که با حضور شما در این استان‌ها، پیشرفت استان و حل مسایل و مشکلات شتاب بیشتری پیدا کند.

روحانی افزود: براساس تجربه داخلی و بین‌المللی، ‌ راه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر بهره‌گیری حداکثری از توان و نیروی مردم و مشارکت فعال بخش خصوصی می‌گذرد.

رییس‌ جمهوری با یادآوری این نکته که به هر میزان درآمدهای مختلف دولت افزایش پیدا کند، همچنان برای کشور بزرگی مانند ایران و مسایل و مشکلاتی که با آن روبرو است، کافی نیست، گفت: حضور فعال بخش خصوصی، مشارکت عموم مردم و جذب سرمایه خارجی با توجه به مسایل و مشکلات موجود، از ضروریات است.

روحانی ادامه داد: علاوه بر این، روابط حسنه با دنیا و مبنا قرار دادن تعامل سازنده در مناسبات بین‌المللی لازمه توسعه و پیشرفت کشور است. البته این به آن معنا نیست که با هیچ کشوری مشکل نداشته باشیم اما مبنای ما تعامل با دنیا و روابط حسنه با کشورهای دیگر است.

رییس‌ جمهوری از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در هر استان یاد کرد و تصریح نمود: استانداران باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق سیاست‌های دولتی استفاده کنند.

وی در ادامه، با تأکید بر اینکه رأی مردم به دولت به معنای رأی به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است، رضایت واقعی مردم را در گرو تحقق همین برنامه‌ها دانست.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ظرفیت صنعتی استان‌های قزوین و سمنان، استعداد هر دو استان را برای پیشرفت خوب ارزیابی کرد و استانداران را به بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و جذب فناوری‌های جدید به خصوص با توجه به شرایط پسا تحریم در آینده نزدیک توصیه نمود.

روحانی با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرایط و زمینه‌های برگزاری شکوه‌مند و همراه با آرامش انتخابات سفارش نموده و اظهار امیدواری کرد در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تأثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هر چه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.

رییس‌ جمهوری دولت را یک دولت فراحزبی دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می‌کند که شرایط برای مشارکت همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها فراهم شود.

درباره استانداران جدید
فریدون همتی مشاور ارشد وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی است که پس از استعفای محمدصادق صالحی منش مدتی سرپرست استانداری قم بود. وی همچنین نماینده حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، مهران، شیروان، چرداول و ملکشاهی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

محمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملی و معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور است که برای حضور در انتخابات مجلس دهم از سمت خود استعفا داد. وی در چهار دوره چهارم، پنجم، ششم و هشتم نیز نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی بوده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۷ ب.ظ

دیدگاه