مهندس رستمی مدیرکل راه شهرسازی گلستان خبرداد:بارش زودهنگام برف و استقبال زودترازموعد زمستان توسط راهداری

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان مهندس رستمی مدیر کل راه شهرسازی گلستان در ارتفاعات جنگلی توسکستان گرگان، اظهار داشت: از صبح امروز شنبه اکثر محورهای کوهستانی گلستان شامل درازنو در کردکوی، توسکستان در گرگان، اولنگ در رامیان، افراتخته در علی آباد کتول و خوش ییلاق در آزادشهر به طور متوسط به میزان ۱۵ سانتی متر برف باریده است.
وی با بیان اینکه بارش رحمت الهی باعث خوشحالی مردم و کشاورزان استان شده است، افزود: طرح راهداری زمستانه اداره کل راه و شهرسازی گلستان به طور رسمی از اول دی ماه هر سال شروع می شود اما امسال باتوجه به بارش زودهنگام برف، این اداره کل برای انجام راهداری زمستانه زودتر از موعد به استقبال زمستان رفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همزمان با شروع فصل زمستان ۴۰ اکیپ راهداری با استعداد بیش از ۴۵۰ نیروی مجرب راهدار و بیش از ۱۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر از راه های استان مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: هم اینک نیز راهداران و عوامل راهداری در طول راه های استان مستقر هستند.
رستمی با اشاره به اینکه سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ آماده پاسخگویی به کاربران جاده است، از رانندگان خواست که حتی المقدور از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت، حتما تجهیزات ایمنی و زمستانه از قبیل زنجیر چرخ ، مواد خوراکی و لوازم گرمایشی و باک پر بنزین به همراه داشته باشند.
رئیس اداره راه و شهرسازی مرکز استان نیز در این مصاحبه گفت: در روز گذشته بیش از ۵ مورد از رانندگان عبوری از محور کوهستانی توسکستان بر اثر شرایط نامساعد جوی نیاز به کمک و امدادرسانی داشتند که راهداران و نیروهای راهداری به امداد آنها آمده تا به سفر خود ادامه دهند.
استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ۳۵ درصد آنها برفگیر است

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه