- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:مطبوعات گلستان نیازمند توسعه در محتوا و تشکل صنفی کارآمد

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در توضیح وضعیت مطبوعات استان، گفت: مطبوعات گلستان نیازمند توسعه در محتوا، نیروی انسانی و تشکل صنقی کارآمد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در توضیح وضعیت مطبوعات استان، گفت: مطبوعات گلستان نیازمند توسعه در محتوا، نیروی انسانی و تشکل صنقی کارآمد است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر گروه خبر البرز گلستان به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در مراسم تحلیف هیئت منصفه مبوعات استان، ضمن اظهار نگرانی از کیفیت نشریات محلی که اکنون در استان منتشر می شود، اظهار کرد: مطبوعات استان در سالهای گذشته در سراشیبی قرار گرفتند زیرا از ١۶ صفحه چاپ به هشت صفحه و از این شرایط به چهار صفحه چاپ، آن هم کپی از سایت ها رسیده اند.

وی با اعلام این نکته که فرایند توزیع آگهی ها در مقایسه با شرایطی که قانون برای آنها در نظر گرفته، مطلوب نیست، افزود: در مقایسه با وضع مطلوب در دوران ابتدایی به سر می بریم.

رسانه مهمترین ابزار در گردش اطلاعات و افزایش آگاهی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گردش اطلاعات، افزایش دانایی و آگاهی را نقش محوری در توسعه همه جانبه به ویژه توسعه فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: رسانه به طور عام و مطبوعات به صورت خاص مهمترین ابزار در فرایند گردش اطلاعات و افزایش آگاهی است.

وی با بیان این نکته که مطبوعات و رسانه همانند سکه دارای دو رو است، افزود: یک روی سکه کارکرد رحمانی و دیگری کارکرد شیطانی رسانه است.

وی ضمن اشاره به این نکته که رسانه ابزاری برای توسعه و تعالی است و این کارکرد رحمانی رسانه است، اظهار کرد: از سوی دیگر رسانه می تواند ابزاری برای سقوط انحطاط به شمار رود که این بخش کارکرد شیطانی آن می باشد.

حجت الاسلام فضیلت پویایی افکار و هم افزایی، ایجاد توازن و پیوند در باورهای اصیل و سازنده اعتقادی، عدالت محوری، توسعه دانایی و آموزش و پژوهش را از جمله کارکردهای رحمانی رسانه برشمرد و افزود: پیدایش ثبات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و روشنگری از دیگر کارکردهای رحمانی رسانه محسوب می شود.

دوری از صداقت از کارکردهای شیطانی رسانه است

وی تفرقه و اختلاف انگیزی، شیوع سنت های جاهلی مانند قومیت گرایی، فردگرایی و منفعت طلبی، نشر اکاذیب و ایجاد یاس و ناامیدی، افزایش انتظارات مطالبات بی مورد نسبت به دولت و نظام بدون توجه به شرایط ملی، منطقه ای و جهانی و تخریب سرمایه های معنوی جامعه را از کارکردهای شیطانی و انحطاط رسانه دانست و تصریح کرد: دوری از صداقت و صراحت از دیگر مواردی است که در زمره کارکردهای شیطانی رسانه قرار می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ، اطلاع‌رسانی را یکی از کارکردهای عمومی و مهم رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: مطبوعات با اطلاع رسانی درست و شفاف به مردم کمک می کنند تا تحلیل درست از اوضاع جامعه داشته باشند.

وی با مهم خواندن نقش مطبوعات در ساماندهی و جهت دهی افکار عمومی گفت : نظام سلطه با استفاده از ظرفیت رسانه و مطبوعات، افکار عمومی را در راستای اهدافی که دارند با خود هم‌صدا می‌کنند.

حجت الاسلام فضیلت در خاتمه افزود : امروز مطبوعات استان گلستان نیازمند توسعه در محتوا، منابع انسانی و تشکل صنفی کارآمد است تا بتواند به رسالتی که بر دوش دارد عمل کند.

گفتنی است علی طالع زاری، غلامرضا گلچین راد، ایرج رمضانی، حجت الاسلام حسنعلی مازندرانی، رمضانعلی خواجه، محمدصاحب فیضی، احمد خواجه نژاد، اله قلی نظری، غفار علی اصغری، علی کلاتی، زهرا نورا، سیدحسین علوی، حجت الاسلام سیدرسول حسینی کوهستانی و حجت الاسلام قربانعلی جمشیدی اعضای هیئت منصفه پنجم مطبوعات استان هستند که پس از تحلیف، ابلاغ خود را دریافت کرده و سوگند یاد کردند که بدون در نظر گرفتن گرایش های شخصی و گروهی و با رعایت صداقت، تقوا و امانت داری در راه احقاق حق و ابطال باطل انجام وظیفه کنند.

0 [1]
0 [1]