رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان خبرداد:متلاشی شدن باندکلاهبرداری باچک‎های جعلی دراستان

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان اظهار کرد: در راستای طرح شکایت فردی مبنی بر وقوع کلاهبرداری به ارزش ۲ میلیارد ریال با موضوع خرید لبنیات و وصول شکایت به پلیس آگاهی استان، ماموران با تشکیل تیم ویژه بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با استعلام انجام شده از بانک‎های موردنظر، جعلی بودن چک‎های صادره از سوی متهم اثبات شد و با تحقیقات پلیسی فرد موردنظر که ساکن استان مازندران بود، شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و در ابتدای انجام تحقیقات پلیسی، منکر هرگونه بزه انتسابی شد و سعی داشت تا ارتکاب جرم را به سایر هم‌دستانش منتسب کند و خود را بی‎گناه جلوه دهد.

اکبری تاکید کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات پلیس و ادله موجود علیه وی، در نهایت به جرم خود اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: متهم در اعترافاتش بیان کرد که با هم‌دستی دوستانش و با استفاده از مدارک جعلی، اقدام به دریافت دسته چک از بانک کرده و با استفاده از این دسته چک اقدام به خرید‎های کلان ‎کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: متهم در اعترافاتش درخصوص نحوه کلاهبرداری گفت که در ابتدا با مراجعه به شرکت‎ها و مراکز فروش، در چند مرحله اقدام به خرید نقدی می‎کرده و پس از جلب اعتماد خریدهای خود را به مبالغ بالا و با استفاده از چک‎های جعلی می‎کرده و قبل از تاریخ نخستین چک ارائه شده، متواری می‎شد.

شاکیانی از استان‎های فارس، کرمان، لرستان علیه این متهم شکایت مطرح کردند

اکبری گفت: متهم در خریدهای کلان نیز برای جلب اعتماد فروشنده، سند مالکیت املاک کم‎ارزش را با استفاده از روش جعل، به اسناد املاک با ارزش تبدیل می‎کرده و به عنوان ضمانت به فروشنده اراده می‎کرد.

وی اضافه کرد: تا به امروز شاکیان مختلفی از استان‎های فارس، کرمان، لرستان نیز شناسایی و شکایت خود را مطرح کرده‎اند.

اکبری در پایان ابراز کرد: در حال حاضر تلاش پلیس برای شناسایی سایر هم‌دستان این متهم نیز ادامه دارد./فارس

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۵ ب.ظ

دیدگاه