اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات گلستان به مدت ۲ سال معرفی شدند

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر البرز گلستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، در مراسمی علی طالع‌زاری ، غلامرضا گلچین‌راد، ایرج رمضانی ، حجت الاسلام حسنعلی مازندرانی ، رمضانعلی خواجه ، محمد صاحب فیضی ، احمد خواجه نژاد ، اله قلی نظری ، غفار علی اصغری ، علی کلاتی، زهرا نورا، سید حسین علوی، حجت الاسلام سید رسول حسینی کوهستانی و حجت الاسلام قربانعلی جمشیدی اعضای هیئت منصفه پنجم مطبوعات استان گلستان هستند که امروز پس از تحلیف ، ابلاغ خود را از رئیس کل دادگستری گلستان دریافت کردند.

این اعضا با حضور در دادگاه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی، به عنوان هیئت منصفه، داوری می کنند.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان گلستان به مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند.

در ادامه این مراسم اعضای هیئت منصفه ی جدید در مراسم تحلیف خود ، سوگند یاد کردند بدون در نظر گرفتن گرایش‌های شخصی و گروهی و بارعایت صداقت، تقوا و امانت‌داری در راه احقاق حق و ابطال باطل انجام وظیفه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در این مراسم گفت: به عنوان نماینده افکار عمومی با حضور به موقع و فعال در جلسات دادگاه، علاوه بر کمک به دادرسی عادلانه از تجدید وقت پرونده ها نیز جلوگیری کنند.

هادی هاشمیان از هیئت منصفه مطبوعات به عنوان یک رکن مهم اعلام کرد و گفت: براساس قانون، دادگاه مربوط به جرائم مطبوعاتی باید با حضور اعضای هیئت منصفه برگزار شود، به همین علت حضور موثر اعضا می‌تواند به قضات ما در کشف حقیقت و صدور رای عادلانه کمک کند.

وی با بیان این که  تعداد پرونده‌های مطبوعاتی استان گلستان در دادگاه‌ها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، افزود: به ندرت در استان برای جرائم مطبوعاتی ، کیفرخواست صادر شده که این امر توجه به تعداد زیاد نشریات استان و وجود سلیقه های مختلف، نشان از تعامل و نگاه توام با احترام دستگاه قضایی و مسئولان به حوزه مطبوعات است.

هاشمیان با تاکید بر این که انتظار ما از فعالان عرصه مطبوعات، التزام به قانون است، اظهار کرد: ما معتقدیم اگر حرمت‌ها و ارزش‌ها حفظ شود کمتر در این بخش با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در این نشست، اطلاع‌رسانی را یکی از کارکردهای عمومی و مهم رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: مطبوعات با اطلاع رسانی درست و شفاف به مردم کمک می کنند تا تحلیل درست از اوضاع جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت با مهم خواندن نقش مطبوعات در ساماندهی و جهت دهی افکار عمومی گفت : امروز قوی ترین قدرت ها در دنیا ، کشورهایی هستند که با استفاده از کارکردهای رسانه، افکار عمومی را در راستای اهدافی که دارند با خود هم‌صدا می‌کنند.

فضیلت افزود : امروز مطبوعات استان گلستان نیازمند توسعه در محتوا، منابع انسانی  و تشکل صنفی کارآمد است تا بتواند به رسالتی که بر دوش دارد عمل کند./تسنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۱ ب.ظ

دیدگاه