رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان خبرداد:صادرات۱۵۰ میلیون دلاری کالا ازگمرکات استان در۶ماه نخست سال

به گزارش سرویس صنعت و اقتصاد گروه خبر البرز گلستان جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان در استانداری با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرائی ورئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان برگزار گردید.

مهندس قوانلو توجه به اقتصاد مقاومتی را برای استان یک ضرورت دانست و گفت: گلستان، استانی مرزی است و قابلیت بالای صادرات کالا را دارد و باید از این فرصت با برنامه ریزی نهایت بهره برداری شود.
حسینقلی قوانلو افزود: این سازمان برای رونق صادرات استان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و میز ترکمنستان در آذر سال جاری با حضور سفرای ایران و ترکمنستان و تجار و نیز نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان (به میزبانی گلستان) را در اسفند ۹۴ در دستور کار دارد.
وی به صادرات کالا از گلستان در ۶ ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۵۰ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان  افزود: مقصد صادرات کالاهای استان کشورهای مختلف بود که عراق با ۶۰ میلیون دلار رتبه نخست و ترکمنستان رتبه دوم را داشته است.
به گفته وی، کالاهای صادر شده از گمرگات استان بیشتر پنیر به ارزش ۲۵ میلیون دلار، میلگرد به ارزش ۱۸ میلیون دلار، ۱۴٫۵ میلیون دلار مرغ و ۱۱ میلیون دلار رب بوده است.
وی در خاتمه افزود: همچنین در این مدت صادرات سازه های فلزی، خوراک دام و درختچه تزئینی به دلیل پائین آمدن قیمت نفت رشد منفی داشته است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

دیدگاه