قربانی مدیرکل راه آهن شمال شرق۲: ارتقاء افزایش حمل و نقل ریلی تا ۱۰میلیون تن باردرخط آهن اینچه‌برون- ترکمنستان

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی :راه آهن شمال شرق ۲ تاثیر گذار در یکی از مسیرهای ترانزیتی شرق دریای خزر است

به گزارش سرویس صنعت و اقتصاد گروه خبر البرز گلستان معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران به همراه مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و هیئت همراه ازواحدهای زیرمجموعه اداری و فنی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ بازدید نمودند ودرجریان فعالیت های انجام شده و برنامه های آتی این اداره کل و اقدامات بعمل آمده در سال جاری قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی، گفت: خطوط ریلی کشور در بهترین موقعیت های جغرافیایی کشور قرار دارد.
«محمدرضا نصرت نظامی» افزود: در حال حاضر حجم قابل توجهی بار از طریق مرزهای سرخس، اینچه برون، بازرگان و جلفا جابجا می شود و مسیر ترانزیتی راه آهن شمال شرق ۲ نیز در این خصوص تاثیر گذار و یکی از مسیرهای ترانزیتی شرق دریای خزر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن ج.ا.ا با اشاره به میزان اعتبارات امسال و اعتبارات سال های گذشته، اظهار کرد: شرایط تخصیص منابع اعتباری برای پروژه های اجرایی، رفاهی و توسعه و پیشرفت خطوط و نوسازی شبکه حمل و نقل ریلی و حوزه های مرتبط مهم است.
مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ نیز در این بازدید با اذعان بر اینکه توسعه شبکه ریلی باعث توسعه اقتصادی کشور می شود، گفت: یکی از مواردی که در کنار جابه‌جایی مسافر برای ما حائز اهمیت است استفاده از خطوط ریلی برای حمل و نقل و انتقال بار و ترانزیت کالاست.
«محمد رضا قربانی» ادامه داد: تاکنون سه شرکت برای ورود نفت کوره از آستانه به بندرعباس با حجم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، ورود بار گندم به وزن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برای مصرف داخلی و ترکیه و صادرات ۷۰۰ هزار تن سیمان از طریق مسیر ریلی با اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال حاضر نیز شاهد حمل و نقل ریلی بین در حوزه های داخلی و خارجی هستیم .
مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ با اعلام اینکه هم‌اکنون خط آهن اینچه‌برون- ترکمنستان قابلیت جابه‌جایی ۳/۵ میلیون تن بار در سال را دارد، گفت: در سالهای آینده شاهد افزایش حمل و نقل ریلی تا ۱۰میلیون تن بار خواهیم بود.
گفتنی است؛ معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی وهیات همراه از روند فعالیت های مرکز کنترل ترافیک، ایستگاه ، نماز خانه، اموراداری، منابع انسانی و گروه آمار و فناوری اطلاعات را بازدید نمود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

دیدگاه