- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل دفتر امور آسیب‎های اجتماعی وزارت تعاون و کارو رفاه اجتماعی :امید به زندگی در گلستان نزدیک به میانگین کشوری است

مدیر کل دفتر امور آسیب‎های اجتماعی وزارت تعاون و  کارو رفاه اجتماعی در استان گلستان :گلستان رتبه ششم از نظر فقر در کشور را دارد
مدیر کل دفتر امور آسیب‎های اجتماعی وزارت کاربا بیان اینکه گلستان رتبه ششم از نظر فقر در کشور را درد، گفت:بهزیستی استان گلستان از نظر تحت پوشش قرار دادن افراد در کشور حائز رتبه ششم است و این استان نیز رتبه ششم در فقر را دارد
به گزارش سرویس اجتماعی گروه خبر البرز گلستان  روزبه کردونی با بیان اینکه آسیب‎های اجتماعی پدیده جهانی است، اظهار کرد: از ۱۰ سال گذشته روند رو به رشد طلاق را در کشور شاهد هستیم و در اعتیاد نیز با کاهش سن، تغیرالگوی مصرف از سنتی به صنعتی، افزایش اعتیاد زنان مواجه شده‎ایم.

وی تصریح کرد: وقتی وارد مسائل اجتماعی می شویم باید نگاه واقع گرانه باشد.
وی با بیان اینکه  درصد خودکشی و اقدام به خودکشی آمار کشور نسبت به میانگین جهانی پایین‎تر است، ابراز داشت: در دنیا به ازای هر۱۰۰ هزار نفر ۱۲ تا ۱۴ نفر اقدام به خودکشی می‎کنند و در ایران این عدد بین پنج تا شش نفر در هر هزار نفر است.
مدیر کل دفتر امور آسیب‎های اجتماعی وزارت کار به مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: تا مهر ماه ۱۲۳ پروژه مشارکت مردمی برای کاهش آسیب‎های اجتماعی از سراسر کشور مطرح شده است و این بیانگر آن است جامعه خیرین در مسائل اجتماعی به ویژه مسائل کودکان توجه خاصی دارند.
کردونی با بیان اینکه امروز نمی‎توانیم با روش‎های سنتی در برابر پدیده‎های مدرن مقابله کنیم، بیان داشت: آمارها نشان می‎دهد بیش از ۱۴ میلیون نفر امروز دریکی از شبکه‎های اجتماعی عضو هستند و یک نظر سنجی از استان تهران نشان داد که ۸۰ درصد جوانان ۱۹ تا ۳۰ سال عضو یکی از شبکه‎های اجتماعی هستند.
وی بیان داشت: این نظر سنجی نشان داد که ۶۵ درصد مردم معتقد هستند که شبکه‎های اجتماعی محلی برای اغفال بشمار می‎آید و همچنین ۷۰ درصد مردم معتقد هستند که باید نسبت به مسائل شبکه‎های اجتماعی آموزش داده شود.
مدیر کل دفتر امور آسیب‎های اجتماعی وزارت کار با بیان اینکه مقام معظم رهبری به خارج کردن زبان تحقیر نسبت به مردم اشاره کردند، گفت: امسال این مسئله از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و این موضوع بیانگر این واقعیت است که خشونت و اعتیاد تنها آسیب های اجتماعی به شمار نمی رود و بلکه خشونت رفتاری نیز می‎تواند یکی از آسیب‎های اجتماعی در نظر گرفته شود.
کردونی به آسیب‎های اجتماعی استان گلستان اشاره کرد و افزود: استان گلستان جز هشت استان فقیر کشور است و آمارها بیانگر این واقعیت است که در این استان توزیع نابرابر درآمدی نیز وجود دارد.
وی یادآور شد: در تکمیل نرخ دوره ابتدایی و ادامه تحصیل استان گلستان جز پایین‎ترین استان‎های کشور به شمار می‎آید و آمارها بیانگر این موضوع است که بیش از ۳۵ هزار نفر از ادامه تحصیل دوره ابتدایی در این استان جا مانده‎اند.
این مقام مسئول افزود: استان گلستان ششمین استان کشور از نظر تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی در کشور است و آمارها مبین این واقعیت است که از هر هزار نفر ۵۵ نفر تحت پوشش بهزیستی در این استان قرار دارند و این در حالی است که میانگین کشوری ۵۲ نفر در هر هزار نفر را نشان می‎دهد.
کردونی با بیان اینکه امید به زندگی در گلستان نزدیک به میانگین کشوری است، بیان داشت: استان گلستان در مسیر سوء مصرف مواد مخدر سومین استان از نظر کمترین متوفات در کشور را دارد و این بیانگر این موضوع است که این استان وضعیت خوبی در این مورد دارد.

0 [1]
0 [1]