نصیبی مشاور استاندار گلستان درامور جوانان در نشست مشاوران جوان با نماینده ولی فقیه گلستان:آماده سازی جوانانی فعال و پویاوتاثیرگذار برای فردای استان هدف ماست

به گزار ش سرویس جوانان و ورزش پایگاه خبری البرز گلستان مهندس علی نصیبی در نشست شبکه مشاوران جوان با نماینده ولی فقیه در استان که ظهر دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: مشاوران جوان علی‌رغم برخی موانع با هدف ایجاد زمینه و بستر لازم برای به کارگیری ایده ها و راهکارهای تخصصی جوانان صاحب‌نظر درحل موضوعات مختلف اعم از توسعه مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کار خود را آغاز کرد. اما به واقع هدف پنهان ما که شاید اهمیت بیشتری دارد، توانمند سازی جوانان و پرورش تدریجی مدیران فردا و یا آماده سازی جوانانی فعال و پویا و تاثیرگذار برای فردای استان، در پی این فرایند مشاوره است.

وی افزود: ما در واقع سه هدف تصمیم سازی، توانمندسازی و نیروسازی را دنبال کنیم. اولویت موضوعی مباحث ما، مسائل مرتبط با توسعه گلستان است و برای رسیدن به این اهداف طی ۱۴ ماه گذشته در فرمانداری های مختلف، ۶۵ اداره کل، سازمان و دانشگاه استانی،۲۲۰ اداره و نهاد شهرستانی مجموعه مشاوران جوان را فعال کرده ایم که هریک از آنها نیز به نوبه خود در قالب اتاق های فکر، شوراها و کمیته ها و کارگروه های جوانان صاحبنظر را سازماندهی کرده اند و زمینه ارتباط بیش از پیش جوانان با دولت را به حد توان فراهم کرده اند.

نصیبی بیان کرد: این کار شاید دیر بازده باشد اما تاثیر گذار خواهد بود و یقین داریم در صورت استمرار و کمی حمایت بیشتر این جوانان که به حد توان در حال مهیا کردن فضا برای آنان و مشارکت دادن بیشتر آنان هستیم، در آینده نزدیک حرف های زیادی برای گفتن دارند.

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان تصریح کرد: موضوع توسعه استان در همه ابعاد آن باید دغدغه و اولویت همه مسئولان چه دانشگاهیان و چه چهره های مذهبی و چه چوانان باشد چرا که استان قابلیت های گوناگونی دارد که باید در راستای بهره مناسب و اصولی از آن تلاش کنیم تا شاهد افزایش اشتغال، رفاه و آبادانی در سطح استان باشیم.

نصیبی با اشاره به این‌که نباید با کوبیدن بر طبل اختلافات سیاسی، فکری، اجتماعی و قومیتی انسجام لازم را برای توسعه استان از بین ببریم، گفت: اختلاف دیدگاه به صورت طبیعی و منطقی موجب نشاط و پویایی جوامع است ولی اگر به عصبیت و تعصب برسد در روند توسعه اخلال ایجاد می کند.

وی بیان کرد: در دولت گذشته با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان بخشی از امور مربوط به جوانان به وزارت ورزش واگذار شد و علیرغم تلاش های انجام شده در راستای پرداختن به مسائل جوانان اما به دلیل مسائل بودجه ای و حجم زیاد کار وزارت ورزش این امور در حاشیه قرار گرفت و ما  امیدوار هستیم در دولت تدبیر و امید این نقیصه جبران شود.

در ادامه این جلسه برخی مشاورین حوزه جوانان استانداری به بیان نظرات ودیدگاه های خود در خصوص استان پرداختند که پیگیری مساله آشورداه و به نتیجه رسیدن آن، توسعه کیفی دانشگاه ها و استفاده از نیروی انسانی متخصص و جوان در امور مدیریت و تصمیم سازی استان و لزوم تربیت مدیران جوان برای آینده استان از جمله مباحث مطرح شده بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه