تمام راه‌های امدادرسانی به داعش در شرق عراق قطع شد/ مقدمات برای محاصره پایتخت داعش در موصل

به گزارش سرویس بین الملل گروه خبر البرز گلستان ارتش عراق با پیشروی به سمت شهر الرمادی، مرکز استان الانبار تمام راه‌های امدادرسانی به داعش به در مرکز این شهر را قطع کرد. این یکی از مهلک‌ترین ضربات ماه‌های اخیر به گروه سلفی داعش بوده است. نرسیدن امکان ارسال پول، سلاح و تمهیدات امدادی به شرق عراق و قطع شدن ارتباط این منطقه با «موصل» (پایتخت داعش که در شمال عراق قرار دارد)، می‌تواند مقدمه‌ای برای محاصره خود موصل باشد.

  به نقل از رسانه‌های عربی، نیروهای ارتش عراق توانستند در یک پیشروی سریع و ناگهانی خسارت‌های زیادی را به نیروهای تروریستی داعش وارد کنند و این بعد از آن بود که آنها توانستند منطقه الجزیره را از مرکز شهر الرمادی محاصره کنند.روزنامه الصباح الجدید نوشته که در جریان این عملیات که با مشارکت نیروهای مشترک صورت گرفت، مراکز تجمع نیروهای تروریستی داعش مورد هدف قرار گرفته و تجهیزات آنها از بین رفت.

 این درحالی است که اخیرا خبرگزاری‌های داخلی از کشته شدن ۱۰۰۰داعشی در عملیات‌های بسیج عراق تنها در یک منطقه خبر داده بودند.اداره تبلیغات جنگی عراق نیز اعلام کرد که مسیرهای امدادرسانی به داعش به سمت شهر الرمادی قطع شده و نیروهای عراقی توانستند کنترل پل ارتباطی با محور شمالی این منطقه را به دست بگیرند.

در بیانیه این اداره آمده است: نیروهای فرماندهی عملیات الانبار، توانستند پرچم عراق را روی پل الجرایشی برافراشته و کنترل آن را به صورت کامل به دست بگیرند و بدین ترتیب تمام راه‌های امدادرسانی به داعش به سمت مرکز شهر الرمادی قطع شد.

نیروهای عراقی همچنان به پیشرو‌ی‌های خود به سمت مرکز این شهر برای آزادسازی کامل آن ادامه می‌دهند.

در جریان درگیری نیروهای عراقی با نیروهای داعش در استان الانبار دست‌کم ۲۰ داعشی از جمله امیر جزیره الخالدیه کشته شد.

در بیانیه اداره تبلیغات جنگ عراق آمده است: در جریان این درگیری‌ها ۲۰ داعشی و امیر آنها کشته و ۱۵ تن دیگر در منطقه البوشجل مجروح شدند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۸ ق.ظ

دیدگاه