- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

سخنران ویژه۱۳آبان گلستان حجت الاسلام فرزانه امام جمعه موقت مشهدورئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:قدرت استکباردر مقابل قدرت حق صدمه پذیراست

به گزارش سرویس مناسبت های انقلابی گروه خبر البرز گلستان حجت الاسلام محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد که بعنوان مهمان ویژه استان گلستان به مناسبت روز ۱۳ ابان در این استان حضور پیدا کرده اند و در این روز در شهرستان گرگان سخنرانی خواهند کرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما حضور پیدا کردند و در این راستا به سوالات خبرنگار ما پاسخ دادند .

امام جمعه موقت مشهد مقدس در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که برا اساس آموزه های دینی و قرآنی آمریکا چگونه می تواند مصداق کامل استکبار باشد اظهار نمودند: عزیز ترین داشته یک امت اسلامی تاریخ اوست و در تاریخ اسلام چیزهای نهفته است که در جاهای دیگر تاریخ نیست .

وی در ادامه افزود: آن فضای که می گوید چه علل و عواملی عزت می دهد و چه عواملی آن راذلیل می کند تاریخ است .

وی در باره وجود کلمه استکبار در کشور ما افزود: در تاریخ انقلاب هم قبل و هم بعد از انقلاب مسئله استکبار در بحث های قرآنی یک مسئله خیلی قابل توجه بوده است .

امام جمعه موقت مشهد تصریح نمود: ما در جلسات مختلف با مقام معظم رهبری در قبل از انقلاب با دو واژه مستکبر و مستعضف آشنا بوده ایم و در باره آن صحبت می شد.

وی ضمن بیان این نکته که بحث  قرآن بحث در گروه هاست مانند بحث متقین و مومنین و مشرکین افزود : برای هر یک از اتن گروهها همراهای ذکر شده است .

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در باره واژه های همراه استکبار در قرآن بیان نمودند: واژ ه های همراه مستکبرین خیلی عجیب است و در قرآن استکبار معجون عجیبی است که از چند جزء تشکیل شده است یکی از این واژ ه ها کفر است کفر بمعنای پوشاندن حقیقت از روی علم و آگاهی و لجاجت است جزء دیگر ظلم است که این واژه را در کار مومن نمی بینیم بلکه در کنار استکبار دیده می شود و واژ های خوشگذران و تکبر و خود بزرگ بینی

وی تصریح نمود: در قرآن استکبار معجونی از کفر و ظلم و تکبر و غلو و فزون خواهی و برتری طلبی می باشد.و هیچ دلیلی وجود ندارد که به استکبار امید بست و ارتباط با آن داشت.

وی ادامه داد: در تاریخ یکی از گروههای که معارض با همه انبیاء بوده داست گروه استکبار می باشد .

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهددر باره تطبیق تمامی این واژ های قرانی در باره استکبار بیان داشت : همه این واژ ه های را که در قرآن می بینید در آمریکا می باشد .

وی تاکید کرد: استکبار امروز معجونی از دولتمردان آمریکا و صهینویست و شرکتهای چند ملیتی و امپراطورهای تبلیغاتی و رسانه های جهانی می باشد.و انسان هر چقدر فکر کند نمی تواند با این معجون ارتباط برقرار کند

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در باره این سوال که اتحاد مسلمانان در سطح جهان چگونه می تواند به استکبار ستیزی کمک کند اظهار کرد: تلاش استکبار در طول تاریخ برای تفرقه بین امت اسلامی بوده و اگر امت اسلامی وحدت داشته باشد خودش ضربه ای به آن می باشد .

وی تصریح نمود: همین وحدت امت اسلامی نشان دهنده این می باشد که استکبار از دوران بسیار دور بدنبال ضربه زدن به اتحاد اسلامی و فراگیری آن بوده است و اگر قدرت امت اسلامی در کنار هم قرار بگیرد نمی تواند به امت اسلامی ضربه بزند و تفرقه بیاندازد و یا نقشه خود را اجرا کند .

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه تاکید کرد: کافی است همین کشورهای مسلمان خلیج فارس بخواهند ارتباط خود را با آمریکا قطع کند ببینیدچه مشکل بزرگی برای آمریکا بوجود می آید.

امام جمعه موقت مشهد در باره این سوال که حضور گسترده مردم در مراسم ۱۳آبان چه پیامی می تواند برای آمریکا  و مستکبرین جهانی داشته باشد اظهار کرد: امروز پیامی که دارد این می باشد ملت ایرا ن تصمیمی گرفته است که گذر زمان او را از آن تصمیم منصرف نمی کند .و انقلابی گری مردم ایران یکی از مصادیق آن استکبار ستیزی می باشد که هر روز پر رنگتر می شود.

وی ضمن اشاره به تشیع جنازه شهید همدانی در همدان آنرا نوعی از استکبار ستیزی نامید.

امام جمعه موقت مشهد ضمن بیان این جمله که ملت ایران از سال ۱۳۴۲ دائما شهید داده است اظهار نمود: ملت ایران نه تنها در این مورد خسته نشده است بلکه برمسئله شهادت  تاکید بیشتری می کند واین نشاندهنده این است که این ملت از امام خود جدا شدنی نیست .

حجت الاسلام فرزانه در باره پشتیوانه ۱۳ابان برای امت اسلامی بیان نمود: در حادثه ۱۳ابان سه حادثه خاص وجود دارد یکی تعبید حضرت امام (ره) و شهادت دانشجویان و دانش آنوزان و تسخیر لانه جاسوسی .

وی ضمن تاکید بر نکته که در هر سه این حادثه آسیب پذیری استکبار جهانی به نمایش گذاشته شده است اظهار داشت : امام تعبید می شود ولی همین تعبیدی بعد از چند سال  حادثه ۱۳آبان ۵۷ را بوجود می اورد و اندیشه همین تعبیدی در ۱۳آبان ۵۸ لانه جاسوسی را تسخیر می کند

وی تصریح کرد: قدرت استکبار در مقابل قدرت حق صدمه پذیر است.

امام جمعه موقت مشهد در جواب این سوال که چه پیامی می توان از حادثه عاشورا برای مبارزه با استکبار جهانی داشته باشیم اظهار داشت : اگر حادثه عاشورا را نداشته باشیم نمی توانستیم استکبار ستیزی داشته باشیم .

وی ضمن تاکید براینکه استکبار جهانی قدرت برتر اقتصاد و سیاست و رسانه های جمعی و امواج را دراختیار دارد و همین استکبار از درون جهان اسلام یک جریان ضد اسلامی به نام داعش را شکل می دهد ولی هر جا خطری احساس می کند می داند که این خطر از جانب اسلام می باشد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود : اگر در مقابل این قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی عاشورا را نداشته بودیم حتی در سال ۵۷ انقلاب اسلامی و تداوم آنرا نیز نداشتیم.

وی ادامه داد: عاشور چند پیام را دائما به ما می گوید فداکاری در راه دین مرزی ندارد و عدالت را به هر قیمتی هست باید بدست آورد و پیام دیگر عاشورا این است که انسان حق طلب پذیرش ذلت را ندارد بلکه باید در مقابل استکبار ایستاد .

امام جمعه موقت مشهدسپس افزود:  یک کهنه کار آمریکایی می گوید که ما بر پرنده تیزپرواز انقلاب اسلامی یعنی شیعه دسترسی نداریم و نمی توانیم آن را شکار کنیم زیرا این پرنده با دو بال آنقدر اوج گرفته که از تیرراس ما خارج شده است.
وی به نقل از آن کهنه کار آمریکایی ادامه داد: دو بال این پرنده یکی عدالت خواهی و دیگری شهادت طلبی است؛ بال اول از اعتقاد به ولی عصر (عج) و انتظار و بال دیگر از عاشورا قدرت می گیرد.
امام جمعه موقت مشهد گفت: تا عدالت در زمین گسترش نیابد و شور عاشورایی در اذهان مردم تعمیق نیابد، این پرنده آرام نمی گیرد لذا هر چه از عمر عاشورا می گذرد توانش بیشتر و در عمق دلها و زبانها بیشتر رسوخ می یابد.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه درخاتمه در باره نقش مطبوعات و فرهنگ در کمک به روند استکبار ستیزی بیان نمود: تقویت و گسترش و تعمیق فرهنگ ناب اسلامی و ذهنیت نسل جوان و تقویت ذهنی امت اسلامی می تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.

 

IMG_9056 [1]

IMG_0032 [2]

IMG_9065 [3]

IMG_0030 [4]