مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب گلستان:بازگشایی گره کور تامین آب شرب شهرهای ترکمن و گمیشان با راه اندازی آب شیرین کن میسر خواهد شد

به گزارش گروه صنعت و اقتصاد گروه خبر البرز گلستان  به نقل از  روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان مهندس محمد هادی رحمتی افزود: طی این مدت روند اجرای طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن شهرهای بندر ترکمن و گمیشان تسریع شده است.

وی با اشاره به افق تامین آب شرب شهرهای بندر ترکمن و گمیشان افزود با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در بخش آب انجام شده، با راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن شهرهای مذکور بخشی از مشکلات تامین آب شرب مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان تصریح کرد بازگشایی گره کور تامین آب شرب شهرهای ترکمن و گمیشان با راه اندازی آب شیرین کن میسر خواهد شد و با اجرای این طرح ۷ هزارو ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز به منابع تامین این شهرها افزوده خواهد.

مهندس محمد هادی رحمتی اظهار داشت : طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن بندر ترکمن و گمیشان به روش BOO با مشارکت شرکت رعد آب جنوب و با اعتباربالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن گمیشان و بندترکمن را شامل تامین مالی ،طراحی،تهیه و خرید ، اجرای،نصب و راه اندازی ،بهره برداری ، نگهداری و مالکیت (BOO) به مدت ۱۵ سال بیان کرد.

مهندس رحمتی با اشاره به اینکه در گلستان ظرفیت آبی موجود نصف ظرفیت آبی مورد نیاز هم نیست و پیشبینی و تدابیر لازم برای آینده ضرورت دارد خاطر نشان کرد با بهرهبرداری از این طرح ظرفیت تولیدی آب شیرین ۷۶۰۰ مترمکعب در روز افزایش مییابد.

وی در ادامه افزود از زمانی که قرارداد آب شیرین کن در استان منعقد شده تمام نگاه ها در استان به این سمت رفته و امیدواریم با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به استان در آینده نزدیک مناقصه تاسیسات آب شیرین کن شهرهای بندرگز و نوکنده انجام شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

دیدگاه