- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد، ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده است

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد، ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از پرس تی وی، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد، ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده است.

آمانو در گفت وگو با روزنامه «ال پاییس» اسپانیا که روز چهارشنبه (۶ آبان) منتشر شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا می‌توان میزان همکاری ایران پس از توافق هسته‌ای را ارزیابی کرد، گفت: «می‌توانم بگویم که ایران به تعهداتش عمل کرده است.»

آمانو همچنین افزود: «در ایران از پارچین بازدید کردیم … نمونه‌هایی جمع آوری شد و اکنون در حال آزمایش آن هستیم.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی ۲۳ مهرماه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را در زمینه ارزیابی فعالیت‌های هسته‌ای گذشته این کشور انجام داده است.

آژانس اعلام کرد، ایران تمام آن چه را برای ارزیابی فعالیت‌های هسته‌ای این کشور لازم بوده در اختیار این نهاد بین المللی قرار داده است.
ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های گذشته هسته‌ای ایران باید تا روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) نهایی شود.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ۲۲ تیر ماه با یوکیا آمانو تفاهم‌نامه‌ای در وین امضا کرد.

به گفته صالحی، این تفاهم‌نامه دارای ضمیمه‌ای بوده است که در واقع یک نقشه راه محسوب می‌شد و این ضمیمه نیز مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ۲۹ شهریور ماه در سفری یک روزه به تهران ضمن دیدار با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و اعضای کمیسیون برجام مجلس، از سایت پارچین بازدید تشریفاتی داشت.

0 [1]
0 [1]