ازسوی معاونت سوادآموزی گلستان برنامه هاوسیاستهای تشویقی سوادآموزی سال ۱۳۹۴اعلام شده است

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر گروه خبرالبرز گلستان عبدلحکیم فیروزی معاونت نهضت سواد آموزی استان گلستان در گفتگویی با خبرنگار ما   برنامه ها و سیاستهای تشویقی سواد آموزی در سال  ۱۳۹۴اعلام نموده است .وی در ابتدا اظهار کرد:

-سوادآموزانی که به بصورت  خود آموزدر خانواده باسواد گردندتوسط ۶۶۰ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد .

-به کسانی که از طریق مربی اداره سوادآموزی باسواد گردند  ۱۳۴هزار تومان پاداش دریافت می کنند.

شرایط مخاطبین سواد آموزی :

۱- صرفا گروه سنی ۱۰الی ۴۹ سال در هر سه دوره سواد آموزی و انتقال و تحکیم سواد.

۲- تایید مشخصات اسمی مخاطبان از طریق سیستم سامانه سواد آموزی ملاک جذب ثبت نام و آموزش آنان است .

۳-  سرانه تعیین شده در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ براساس هر نفر قبولی و صدور کارنامه پس از طی مراحل قانونی می باشد.

مکان آموزش : تمامی مدارس – مدیریت آموزش و پرورش- ادارات سواد آموزی

طرح های اولویت دار سواد آموزی در سالجاری

۱- طرح با سواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان ۲- طرح سوادآموزی گروه سنی ۲۰-۱۰ساله

۳- طرح مراکز یادگیری محلی                              ۴- طرح حلقه های کتاب و کتابخوانی

۵-طرح خواندن با خانواده .                                  ۶- طرح خود آموز در دوره سوادآموزی

سیاست های تشویقی برای  بسوادان جهت با سواد شدن

۱- بی سوادان سنی ۱۰الی۴۹سال که از سال ۱۳۹۴ که بدون شرکت در کلاس های سواد آموزی و به به شیوه خودآموز  در امتحان پایانی قبول شوند کل هزینه سرانه پرداخت می شود.

۲- به بی سوادان گروه سنی ۱۰الی۴۹سال که از سال ۱۳۹۴ در کلاس های سواد آموزی شرکت نموده و در امتحان پایان دوره قبول شوند  معادل ۲۰درصد سرانه هزینه تمام شده به عنوان تشویقی پرداخت می شود.

۳در طرح گروه سنی ۱۰الی ۲۰ ساله ها جهت تشویق موارد ذیل لحاظ گردیده است :

الف- به منظور جلب انگیزه و تقویت علاقه ادامه تحصیل در افراد مبلغ ۱میلیون ریال پس از شرکت در دوره و ااحراز نمره قبولی کمک هزینه تعلق می گیرد.

ب: در مورد کودکان کار این مبلغ نقدی در مورد کودکان بد سرپرست و معلولین ۵۰درصد نقدی و ۵۰درصد غیر نقدی می باشئد.

ج: در مورد آموزش کودکان معلول جسمی مبلغ۱میلیون ریال هزینه ایاب ذهاب در نظر گرفته می شودو که در سرانه هزینه افراداضافه می گردد.

۴-سیاستهای تشویقی مدیران و مسئولین سواد آموزی در طرح اولیای بیسواد به شرح ذیل می باشد:

الف: به ازای شناسائی و جذب و ثبت نام آموزش و قبول شدن هر سواد آموز در دوره سواد آموزی ۲امتیاز حداکثر ۱۰امتیاز با تایید واحد سواد آموزی منطقه در فرم سازماندهی درون منطقه منظور می شود.

ب: به ازای شناسایی جذب و ثبت و نام هر سواد آموز در دوره سواد آموزی ۱امتیاز تا حداکثر ۱۰امتیاز در فرم ارزشیابی نیم امتیاز تا حداکثر ۵ امتیاز در نقل و انتقال برای مدیر مدرسه لحاظ خواهد شد.

پ-به ازای شناسایی و ثبت مدرک با سوادی افراد بی سواد سامانه پس از تایید واحد سواد آموزی شهرستان مبلغ ۵۰۰هزار ریال حق الزحمه برای مدیر مدرسه یا ساییر عوامل اجرایی پرداخت خواهد شد.

ت: آن دسته از مدیران و مسئولین سوادآموزی مدارس که حداقا ۱۰نفر از اولیای بیسواد دانش آموزان و یا افراد بیسواد غیر از ولی دانش آموز را در دوره سواد آموزی ثبت  نام و تا مرحله شرمکت در آزمون پایانی آموزش دهنده توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان /استان مورد تشویق کتبی قرار می گیرد.

ث: مدیران واحد های آموزشی نسبت به با سواد کردن کامل اولیای دانش آموزان خود موفق شده باشند پس از بررسی از سوی مدیر کل استان مورد تشویق کتبی درج در پرونده قرار خواهند گرفت.

ج: ۳نفر از مدیران واحدهای آموزسی و ۲نفر از رذوسای مناطق که از بیشترین درصد جذب و آموزش و قبولی سواد آموز در سطح استان برخوردار باشند پس از بررسی و تایید کارگروه تخصصی از سوی معاون وزیر مورد تشویق قرار خواهند گرفت .

چ- سایر عوامل اجرایی فعال مدرسه بنا به گزارش عملکرد و پیشنهاد مدیر و تایید کارگروه تخصصی توسط مدیر شهرستان/استان مورد تشویق کتبی با درج در پرونده قرار خواهند گرفت.

خ- آن دسته از همکاران فرهنگی که در ارائه خدمات سواد آموزی و همکاری و تلاش موثری داشته باشند بر اساس گزارش مدیر مدرسه و تایید کار گروه تخصصی و توسط مدیر / مدیر کل آموزش و پرورش مورد تشویق کتبی با در ج در پرونده قرار خواهند گرفت.

۳- سیاستهای تشویقی طرح خواندن با خانواده :

الف: حق الزحمه آموزش دهندگان بابت برگزاری جلسات رفع اشکال و…ذر دوره سواد آموزی معادل ۲درصد سرانه ابلاغی و در دوره انتقال معادل ۳درصد از سرانه ابلاغی استان تعیین می گردد.

ب: در هر یک از شهرستانها ۱۰درصد سواد آموزان تحت پوشش طرح به عنوان برترین مطالعه کننده اپتوسط شهرستان انتخاب و موردتشویق قرار می گیرند.

ب: پس از ارزیابی واحدهای سواد آموزس شهرستان ۲۰درصد آموزش دهندهایی که در اجرای طرح فعالیت چشم گیری داشته باشند توسط شهرستان انتخاب و مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

ت: سرانه تشویقات سواد آموزان ساعی معادل ۲۰۰هزار ریال و آموزش دهندگان موفق معادل ۵۰۰هزار ریال تعیین می گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۸ ب.ظ

دیدگاه