- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

اسدالله بادامچیان خبرداد؛احتمال ائتلاف حزب موتلفه و جبهه پایداری

اسدالله بادامچیان سیاستمدار ۷۴ ساله و پر سابقه حزب موتلفه درباره جلسات مستمر این حزب با پایداری‌ها گفته است که این جلسات فرصتی است که احتمال وحدت شکنی در جریان اصولگرایی را پایین می‌آورد.

به گزارش سرویس سیاسی گروه خبر البرز گلستان به نقل از  خبرآنلاین، خلاصه گفتگو با این عضو ارشد حزب موتلفه به شرح زیر است:

*اگر با جمعیت ایثارگران یا جبهه پایداری جلسه داشتیم، در عین حال با بقیه هم صحبت داشتیم، با بقیه هم در حال ائتلاف هستیم و اعتقاد ما بر شورای هماهنگی اصولگرایان است. لکن مذاکرات ما با این تشکلها بود. بعضی‌ها هم گفتند موتلفه می‌خواهد فقط با این دو تشکل همراه باشد که البته صحیح نبود بلکه از همان اول استراتژی ما اتحاد همه اصولگرایان با سلایق مختلف است.

*ما در انتخابات می‌خواهیم مجلس دهم چه مجلسی باشد؟ مجلس تیپ ما باشد؟ نه! مجلسی باشد که برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و ولی امر مسلمین و برای ملت ما راهگشا باشد.

*با این دو تشکل(جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران) هم یک عهدنامه پنج ماده‌ای امضا کردیم که هیچگونه سهم‌خواهی بین ما نباشد.

*در پنج بند توافق شده بین سه حزب آمده که ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم و هیچ تشکلی سهم خواهی نکند، لذا هر سه تشکل صراحتا گفتند که ما اگر مجلس ارزش گرایی که مورد قبول همه باشد و اکثریت آن در اختیار ارزشگرایان باشد، ولو یک نفر از تشکل‌های رهپویان، ایثارگرایان یا پایداری و موتلفه نباشد.

*ما در محضر روحانیت کارهای خودمان را انجام دادیم و امیدواریم بزودی شورای هماهنگی اصولگرایان شکل بگیرد.

*این کار موتلفه(عهدنامه با پایداری و ایثارگران)، گامی در جهت وحدت است. البته بعضی از تشکلها در همین جمع اصولگرایی هستند که به شدت با پایداری مخالفند.

*برخی دوستان می‌گویند شما چرا می‌روید سراغ پایداری؟ خب مگر نه این است که پایداری می‌گوید من جزئی از اصولگرایانم؟ یا می‌گویند چرا می‌روید سراغ ایثارگران؟ خوب مگر جز این است؟ اینها می‌گویند چرا سراغ گروه‌های دیگر و ظرفیتهای دیگر می‌روید؟ برخی از اینها معتقدند با دکتر لاریجانی که بالاخره صاحب نفوذ است و در مجلس فراکسیون دارد، نباید همراهی کرد اما ما این را قبول نداریم. ما معتقدیم که باید هم با آقای دکتر لاریجانی، هم با دکتر قالیباف، هم با ایثارگران و هم با پایداری در انتخابات در یک ائتلاف قرار بگیریم.

*با علی لاریجانی برای انتخابات صحبت کردیم.یک هیات از موتلفه فرستادیم، اما خبرش را بیرون ندادیم.

* ما که نمی‌توانیم برای مردم قیم باشیم. ما خودمان را به مردم عرضه می‌داریم و به مردم می‌گوییم که شما بگویید مشکلات کشور را امروز چه کسانی حل کنند.

*ما می‌خواهیم همه اصولگرایان در شورای هماهنگی اصولگرایان به جای سهم خواهی، با یک لیست به میدان بیایند تا یک مجلس کارآمد و مجلسی در خط ولایت برای رفع مشکلات ملت راه بیفتد.

* مگر ما زمانی به سازمان مجاهدین خلق نزدیک شدیم و بنابر نظر روحانیت محترم حتی شهید مطهری گفتند همراهی کنید، سابقه نداشتیم؟

* حضرت آیت‌الله مصباح یک شخصیت فقیه دانشمند قوی هستند.

*نباید نظر کسی بر کسی تحمیل شود. تلاش ما این است که به وحدت برسیم. اینها هم بزرگان و فقها هستند. اگر گفته شد اصل وحدت است، انها هم رعایت می‌کنند دیگر.

*هنوز هم به اصلاح‌طلب‌ها نامه می‌دهیم اما خیلی علنی نیست چون جامعه مثل قبل نیست. به اضافه اینکه آن دوستان مایل نیستند و راهشان را جدا کرده‌اند.

* در این انتخابات اضلاع چه دو یا چه سه ضلع کارآمد نیست و شورای هماهنگی اصولگرایان محور است.

*از این طرف (اصولگرایان)عده‌ای خیلی به آقای عسکراولادی تندی کردند. آنها هم کار خوبی نکردند هرچند ممکن است با نیت خالص این کار را انجام داده باشند.

0 [1]
0 [1]