دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از تخصیص ۱۱ میلیارد تومان جهت خرید خوراک دام زمستان به اداره عشایر جهت تامین منابع تغذیه دام خبر داد.

دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت:باتوجه به سرمای شدید و ورود عشایر به شهرستان گنبدکاووس و اطراف، امسال تب برفکی و بیماری های پوستی در بین دامهای شیوع فراوانی خواهد داشت و سال سختی برای دامپزشکی در راه است.

به گزارش  سرویس جهاد کشاورزی پایگاه  اطلاع رسانی البرز گلستان،دکتر مختار مهاجر با بیان این مطلب افزود:با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر پیش رو بودن سرمای شدید در فصل زمستان،بارش های فراوان در منطقه باید مسئولان دامپزشکی و دستگاههای ذیربط مراقب شیوع بیماری های مرسوم دامی باشند.

وی در ادامه با اشاره به خشکسالی سال گذشته  شهرستان گنبدکاووس از تخصیص ۱۱ میلیارد تومان جهت خرید خوراک دام زمستان به اداره عشایر جهت تامین منابع تغذیه دام خبر داد.

امنیت غذایی یکی از اساسی ترین مباحث امروز کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت:یکی از بحث های که امروز اساسی است و در اهداف نظام نهاده شده است امنیت غذایی می باشد و نیاز است برای تولیدات غذایی فرد براساس پایه کشور برنامه ریزی شود.

دکتر مختار مهاجر :باتوجه به بحران های اقتصادی و چالش های تولیدات کشاورزی رقابت بین تولیدات کشاورزی و شغل های رقیب به علت بالا بودن سطح درآمد شغل رقیب، بسیار زیاد است و در تمام کشورها برای ایجاد توازن در این راستا،به تولیدات کشاورزی، یارانه پرداخت می شود، که اگر این کار انجام نشود،دچار مشکل خواهیم شد.

مهاجر در ادامه افزود:در بخش کشاورزی،کمترین بدهکاری نسبت به سیستم بانکی وجود دارد ولی تعداد ما در این بخش زیاد است در حال حاضر در سطح استان گلستان ۲۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی وجود دارد که به طور میانگین می توان گفت:۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی سهیم هستند.

یکی از مشکلات کشاورزی، مکانیزاسیون فرسوده در سطح استان است

مهاجر گفت:طی دو سال گذشته سعی کردیم مشکلات و معضلاتی را که می توان در کوتاه مدت برنامه ریزی و رقع کرد را شناسایی و آن ها را حل نماییم.یکی از این مشکلات،بحث مکانیزاسیون فرسوده در سطح استان است.

وی در ادامه افزود:ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی بیش از ۱۵ سال عمر دارند تا ۳۰ سال نیز کار می کنند و باعث هزینه شدن زیادی در این بحث هستند که در این راستا تا پایان سال ۵ میلیارد تومان را در این بحث تخصیص دادیم تا بتوانیم در بحث مکانیزاسیون جذب نمائیم و از آنجائیکه شهرستان گنبد نوعی کشت انتظاری دارد و معمولا کشاورزان منتظر بارش باران هستند با توجه به این نوع کشت، نوع دستگاهی نیز متفاوت خواهد بود./منبع قابوس نامه

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶ ق.ظ

دیدگاه