مهندس قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان:هدف شیلات استان افزایش سرانه مصرف داخلی میگودر سبد غذایی مردم است

به گزارش سرویس صنعت و اقتصاد پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان به نقل از روابط عمومی  اداره کل شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر گفت: حدود ۱۱۸/۲۰۰تن میگو به کشورهای عمان، امارات و ویتنام صادر شد که به طور میانگین ۵ دلار به ازای هر ۱ کیلوگرم ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

مدیر کل شیلات استان با اشاره به ادامه دار بودن روند صادرات میگوی استان طی روزهای آینده بیان داشت: مقادیر دیگری از میگوی صادراتی آماده رسیدن به دست مشتری است که با اعلام نیاز بازارهای جهانی، صادرات این محموله ها نیز انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به رشد قابل توجه میزان برداشت میگو امسال در گلستان اظهار کرد: تاکنون ۴۶۱/۶تن از مزارع پرورش میگو استان برداشت شده که با توجه به زمان باقیمانده صید میگو پیش بینی می شود این رقم به حدود ۸۰۰ تن هم خواهد رسید.

وی در خصوص میانگین وزنی میگو گلستان بیان داشت: میگوی صید شده استان در سال گذشته با میانگین وزن ۱۵ گرم بود و امسال با وزن ۱۷ گرم صید شد که از این نظر نیز امسال رشد داشتیم.

مدیر کل شیلات استان با بیان اینکه میگوی گلستان در کشور به لحاظ کیفیت، با توجه به شفافیت رنگ و نرمی و طعم خوب گوشت منحصربفرد است گفت: میگو استان به یک برند تبدیل شده است و دلیل آن استفاده از آب سالم دارای کلسیم، دما و شوری مناسب است که این آب طی عملیات سنگین کانال کشی صورت گرفته در سال گذشته، مستقیم از دریا به مجتمع می رسد.

مهندس سید جواد قدس علوی در پایان با اشاره به افزایش سرانه مصرف داخلی میگو گفت: عمده تولید ما با توجه به شرایط ایده ال، صرف صادرات و عرضه در بازارهای جهانی می شود. اما هدف شیلات استان افزایش سرانه مصرف داخلی است تا همه ی شهروندان بتوانند این محصول با کیفیت را که در دنیا زبانزد است در سبد غذایی خود قرار دهند که امسال تا حدودی به این هدف خود رسیده ایم.

گفتنی است فصل برداشت میگو از مزارع پرورش میگو گمیشان از نیمه مهرماه آغاز شده است و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۰ ق.ظ

دیدگاه