هفته دهم لیگ برتر؛ پرسپولیس هم راه استقلال رارفت/نخستین برد خانگی سرخ‌ها قبل از دربی

در آخرین دیدار از روز نخست هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور شامگاه امروز دوشنبه تیم‌های پرسپولیس و ملوان در ورزشگاه آزادی برابر همدیگر به میدان رفتند که در پایان سرخپوشان به برتری ۲ بر صفر دست یافتند. علی علیپور (۶۷) و جری بنگتسون (۷۵) گل‌های پرسپولیس را در این بازی به ثمر رساندند.

در این بازی که با قضاوت بیژن حیدری برگزار شد، دو تیم در نیمه نخست عملکرد نه چندان خوبی را از خود ارائه کردند و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود. البته پرسپولیسی‌ها در اواسط نیمه اول می‌توانستند توسط جری بنگتسون به گل برسند که ضربه سر این بازیکن توسط دروازه‌بان ملوان مهار شد.

با آغاز نیمه دوم جریان بازی به سود پرسپولیس تغییر کرد و این تیم دو مرتبه می‌توانست توسط رامین رضائیان و جری بنگتسون به گل برسد اما واکنش‌های خوب پاشنکو دروازه‌بان ملوان مانع از بازشدن دروازه این تیم شد.

در دقیقه ۶۵ برانکو ایوانکویچ تصمیم به تعویض امید عالیشاه گرفت زیرا این بازیکن بعد از دریافت کارت زرد تا حدودی عصبی بازی می‌کرد و احتمال داشت اخراج شده و دربی را از دست بدهد. علی علیپور به جای این بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس به میدان آمد و لحظاتی بعد از حضورش در زمین، ضربه قیچی برگردان فرشاد احمدزاده را با یک بغل پای مطمئن با تور دروازه ملوان آشنا کرد و نخستین گل تیمش را به ثمر رساند.

بعد از این تعویض طلایی پرسپولیس که با گل برتری همراه شد، سرخپوشان باز هم به روند هجومی خود ادامه دادند تا در نهایت با تیزهوشی و سماجت جری بنگستون و ضربه دقیق این بازیکن، در دقیقه ۷۵ به گل دوم خود دست یابند. در دقایق پایانی بازی هم حملات ملوانی‌ها نتیجه بخش نبود تا پرسپولیس در آستانه دربی ۸۱، به یک پیروزی روحیه بخش دست پیدا کند.

در این مسابقه که مهدی طارمی به دلیل مسائل انضباطی غایب بود، سوشا مکانی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، رامین رضاییان، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده (۸۵- میلاد کمندانی)، امید عالیشاه (۶۵ – علی علیپور)، رضا خالقی‌فر (۵۲ – محسن مسمان) و جری بنگتسون برای تیم پرسپولیس به میدان رفتند.

با این پیروزی که دومین برد متوالی، سومین پیروزی در چهار هفته گذشته و نخستین برد خانگی سرخپوشان در لیگ پانزدهم بود، پرسپولیس ۱۴ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به صبای قم، در رده ششم جدول ایستاد. در حالیکه شاگردان برانکو صعود ۵ پله‌ای در جدول لیگ داشتند، ملوان با این باخت و ۱۳ امتیاز قبلی به رده دهم سقوط کرد، آنهم به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم‌های تراکتورسازی، پدیده، گسترش فولاد و سایپا.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۶ ب.ظ

دیدگاه