هفته دهم لیگ برتر؛ پیروزی پرگل استقلال در زمین سپاهان/ یکه تازی آبی‌ها در صدر جدول

تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال از ساعت ۱۵ امروز دوشنبه در چارچوب هفته دهم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم استقلال با حساب ۳ بر صفر برابر میزبان قدرتمند خود به برتری رسید. فرشید اسماعیلی (۶)، جابر انصاری (۵۳) و بهنام برزای (۷۷) زننده گل‌های استقلال در این دیدار بودند.

نیمه اول این بازی جذابیت‌های زیادی داشت و دو تیم بازی تهاجمی را در دستور کار داشتند. استقلال بازی را با حرکت انفرادی جابر انصاری و ضربه این بازیکن به سمت دروازه حریف شروع کرد. اما سپاهان خیلی زود به این حمله پاسخ داد. حرکت انفرادی خلعتبری و ضربه موسائف واکنش رحمتی را به دنبال داشت تا دروازه استقلال بسته بماند.

استقلال در دقیقه ۶ به گل رسید. توپی که امید ابراهیمی پشت مدافعان سپاهان برای جابر انصاری فرستاده بود با خروج شهاب گردان به بیرون محوطه جریمه و دفع بد دروازه‌بان سپاهان با سر همراه شد که فرشید اسماعیلی زودتر از مدافع زردپوش اصفهانی به توپ رسید و با یک ضربه دقیقه از بالای سر گردان توپ را درون دروازه حریف جای داد.

بازی جذاب دو تیم با ضربه سر خطرناک مهدی شریفی در دقیقه ۱۲ ادامه یافت. شریفی یک دقیقه بعد روی اشتباه مدافع استقلال صاحب توپ شد ولی شوت زمینی و پای چپ این بازیکن در اختیار رحمتی قرار گرفت.

استقلال بعد از این حملات متوالی سپاهان بازی را به نوعی بست تا با وجود اینکه توپ و میدان در اختیار میزبان بود فرصت خطرناک کمتری روی دروازه آبی‌پوشان رخ ندهد. در دقیقه ۳۵ بازی بود که ضربه سر عبدالله کرمی در میان مدافعان استقلال به شکل خطرناکی از کنار دروازه رحمتی به خارج رفت تا این فرصت هم برای سپاهان از دست برود.

در دقیقه ۴۳ بازی جابر انصاری با ضربه سر خود دروازه سپاهان را تهدید کرد که گردان توپ را دفع کرد و در نهایت این نیمه با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان خاتمه یافت.

دو تیم نیمه دوم را آرام‌تر از ۴۵ دقیقه نخست آغاز کردند ولی استقلال بار دیگر خیلی زود به گل رسید. در دقیقه ۵۳ بازی عبدالله کرمی یک پاس اشتباه داد که یعقوب کریمی با فرار از چپ و سانتر دقیق خود جابر انصاری را روی تیر دوم در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن با ضربه ای چکشی تور دروازه شهاب گردان را به لرزه در بیاورد.

فرکی بلافاصله بعد از گل دوم استقلال دست به تغییر زد و محرم نویدکیا را به میدان فرستاد. چند دقیقه بعد نیز پاپی در ترکیب سپاهان قرار گرفت تا زردپوشان تهاجمی‌تر از قبل شوند. در مقابل مظلومی تصمیم گرفت برزای و محسن کریمی را به میدان بفرستد و در عمل تعویض‌های آبی پوشان موثرتر از زردپوشان بود.

استقلال بعد از این تغییرات یک خطر جدی را روی حرکت برزای روی دروازه حریف ایجاد کرد که در آخرین لحظه گردان پاس بازیکن استقلال را قطع کرد. سپاهان در ادامه کار میدانداری می‌کرد اما استقلال در ضد حملات با فرارهای برزای و محسن کریمی از راست و چپ کاملا خطرناک ظاهر شد. در دقیقه ۷۶ بازی نخستین حمله جدی سپاهان رقم خورد که رحمتی ضربه کریمی را با شیرجه‌ای دیدنی به کرنر فرستاد.

استقلال در دقیقه ۷۷ به گل سوم خود دست یافت. سجاد شهباززاده به خوبی عبدالله کرمی را دریبل کرد و با یک پاس عرضی در دهانه دروازه برزای را در موقعیت گل قرار داد تا او با یک بغل پا گل سوم استقلال را به ثمر برساند.

در دقیقه ۸۴ بازی خلعتبری ضربه خطرناکی را روانه دروازه استقلال کرد اما بار دیگر رحمتی با واکنش خود دروازه آبی‌ها را بسته نگه داشت. در دقایق پایانی سپاهان زور لازم را برای گشودن دروازه حریف نداشت تا این بازی با برتری ۳ بر صفر استقلال خاتمه یابد.

استقلال با این پیروزی شگفت انگیز در خانه سپاهان ۲۱ امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم‌تر کرد. شاگردان مظلومی حالا با روحیه‌ای مضاعف به استقبال دربی روز جمعه خواهند رفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

دیدگاه