- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران شب عاشورای حسینی: چرا مهندسان هسته‌ای را شهید می‌کنند ولی با مهندسان ایران‌خودرو و سایپا کاری ندارند؟

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران شب عاشورای حسینی، گفت:‌ ما هنوز مدیریت بر مبنای تقوا را به کار نگرفته‌ایم و گرنه ما این همه مشکلات نداشتیم. زمانی من در تلویزیون گفتم چرا مهندسان هسته‌ای ما را شهید می‌کنند و مهندسان ماشین‌سازی ایران‌خودرو را کاری ندارند! به دنبال آن روابط عمومی ایران‌خودرو اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که مگر فلانی دوران جنگ را فراموش کرده است که ایران‌خودرو چه خدماتی به جنگ کرد؟

به گزارش نظر و به نقل از پایگاه هئیت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق (ع)، این استاد حوزه و دانشگاه افزود: من بعد از سه، چهار سال می‌خواهم الآن جواب آن‌ها را بدهم: خیر من یادم نرفته است. ولی ایران‌خودرو فراموش کرده است که هنوز ما در جنگ به سر می‌بریم!

پناهیان در ادامه با اشاره به اینکه ابعاد فرهنگی سیاسی و تمدنی بحث نیت باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: فرق اساسی ما با تمدن غرب با تمدنی که از دل آن بزرگ‌ترین ستمگران جهان بیرون آمده که امروزه بر جهان حکمرانی می‌کنند، فرق ما با این تفکر الحادی موجود، این است که آن‌ها یک نگاه اومانیستی به دین‌دارند و از این نگاه اومانیستی هم هست که سکولاریست به وجود می‌آیند. آن‌ها دین را به حاشیه می‌رانند و در دوری از دین هر کار که خواستند انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: کسی دین‌دار بود باید از او بپرسیم که در چه مرحله‌ای دین‌داری می‌کند؛ دین‌داری بدون نیت خالص دین‌داری مرده است. دین زنده انسان را به دست خودش می‌گیرد و در اومانیست گفته می‌شود خدا به خاطر من این کار را باید بکند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: صهیونیست و آمریکایی‌ها می‌خواهند مردم به دین و معنویت و اخلاق سکولار مشغول باشند، در نتیجه شبیه حمار خواهند شد. حمار به کسی می‌گویند که موجود نفهمی است و واکنشی دیگر از خود نشان نمی‌دهند. چون هدف نهایی را این معنویت تقلیل یافته می‌دانند و در نتیجه فریب می‌خورند.

وی افزود: کشورهای غربی و اروپایی کارخانه‌هایی دارند و پیشرفت‌های تکنولوژیک دارند، که تماماً وابسته به اموال غارت‌شده‌ی ملل مظلوم است. ما کارخانه‌ی فکستنی داریم که همین قدر هم که می‌چرخد بدون غارت کردن کشورهای مظلوم است. کسانی که مغزها را می‌دزدند آن امکانات را از کجا می‌دزدند؟ اگر آن‌ها تجارت خارجی نداشتند تا این حد پیشرفت می‌کردند؟

پناهیان با اشاره به اینکه چه کسی است که غرب را مطلق تحت شایستگی‌ها تلاش کرده بداند؟، بیان داشت: آیا راه ما که راه تقوا است می‌تواند ما را به پیشرفت برساند؟ بله با یک فرق که از ما می‌خواهیم از مسیر تقوا به پیشرفت بیشتر برسیم. ماشین‌های آن‌ها ماشین‌هایی که ما باتقوا تولید می‌کنیم، رنگ خواهند باخت. اگر دین به ما قدرت روحی نداد ما دچار دین تحریف‌شده هستیم.

وی تأکید کرد: وقتی به نیت، نیت قربت الی الله و نیت قربت الی الله خالص توجه می‌کنیم، ما با وجودمان به مبارزه با تفکر اومانیسم رفته‌ایم. آن‌ها ما را خواهند کشت.

پناهیان افزود: برخی مدیریت مبتنی بر تقوا را می‌خواهند از خارج وارد کنند، مدیریتی که در خود نظام جمهوری اسلامی ایران به سختی یافت می‌شود. وگرنه ۳۵ سال در دوران غیبت زمان کمی برای رسیدن به دست آوردها نیست.
وی گفت: من با خون خودم امضا می‌کنم که اکثریت مدیرت این کشور به خاطر خدا نیست. حب مقام و حب جاه مدیریت را در این کشور آلوده و فاسد کرده است. این فساد نزدیک به ۹۰ درصد می‌رسد و من با خون خودم این حرف را امضا می‌کنم.

پناهیان در ادامه یادآور شد: یک مدیر نمونه می‌تواند مانند شهید شاطری باشد. او سه شیفت کار می‌کرد درحالی‌که اصلاً تا‌کنون عده‌ای فیش حقوقی‌اش را نخوانده بود. مدیری که به خاطر خدا مدیریت کند این همه مشکل برای جامعه باقی نخواهد گذاشت.

وی با شاره به اینکه خدا ذهن مدیر باتقوا را باز می‌کند که در محاصره‌ی اقتصادی بزرگ‌ترین رشد اقتصادی را برای کشور محقق کند، گفت: مدیرت به خاطر خدا پول‌های کلان به جیب نمی‌زند. به خاطر حب مقام باند خود را نمی‌آورد با هر کسی می‌تواند کار کند چون با صداقت کار می‌کند و بر اساس شایسته‌سالاری زیردستان خود را انتخاب می‌کند. کسی که به خاطر خدا زندگی کند خدا برای او گره‌گشایی می‌کند.هر کجایی در این مملکت کار لنگ شد به خاطر این است که کار به خاطر خدا نیست. ما بحث سیاسی نمی‌کنیم ما می‌گوییم قرآن کلمات خدا است کلمات ساده‌لوحانه برای حماقت افراد نیست برای حکمت یافتن است.

پناهیان افزود: بعضی‌ها ما را به یک نبرد دعوت می‌کنند. مردم ما آدم‌های هوشیاری هستند. این‌ها آدم‌های خوبی هستند که گاهی اشتباهات بزرگ می‌کنند. کمتر از معارف دینی بسیار هوشمندانه برخوردار هستند. این به کدام حزب و جناح سیاسی ربط دارد؟ الحمدالله در همه‌ی بخش‌ها مدیریت بی‌تقوایی وجود دارد. ولی هنگامی‌که چوب را بلند می‌کنیم گربه دزده فرار می‌کند. کسی حق ندارد وقتی دیگری او را به تقوا دعوت می‌کند ناراحت بشود یکی از علامات نفاق این است که او ناراحت می‌شود.

وی اذعان داشت: خدا از استعدادهای او ۱۰ یا ۴۰ برابر استفاده خواهد کرد. ما در جنگ بچه‌های ۱۸ ساله داشتیم که کار بزرگان نظامی جهان را لنگ می‌کردند. چون حساس بوده است و متقین آنجا رفته‌اند توانسته‌اند خیلی پیش بروند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: البته لازم به ذکر است که، بله، مدیران محترم بسیار باتقوایی در کشور هستند که کار می‌کنند و من نمی‌خواهم آن‌ها را مورد سوء ظن قرار دهم خدا خودش از آن‌ها تشکر می‌کند. ولی مدیرانی که فکر می‌کنند که خیلی خوب کار می‌کنند باید به آن‌ها گفت این مقدار خوب بودن کافی نیست؛ ما در مورد اخلاص سخن می‌گوییم. اخلاص نفس‌گیر است. کسی می‌تواند بگوید به خاطر خدا بدون نیت ربطی به تمدن سازی ندارد؟ اگر به خدا نیت کنیم جهان گونه‌ی دیگری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در جبهه‌های مقاومت در حال جنگ هستند آن‌ها به خاطر خدا جنگ می‌کنند که می‌توانند در مقابل خون‌خوارترین دشمنان در حال مقاومت می‌کنند، بیان داشت: جوانان، ما بلد نشدیم از دفاع مقدس درس بگیریم و به خاطر خدا بیمارستان بزنیم و آن را اداره کنیم ، کارخانه احداث کنیم و آن را اداره کنیم.
پناهیان افزود: کسی که به خاطر خدا کار کند، برای او مهم نیست که او در چه مقامی هست بلکه کار خود را درست انجام می‌دهد مثلاً اگر کسی از زیردست خودش لایق‌تر باشد و بداند که آن جایگاه تلاش بیشتری نیاز دارد برای او بسیار ساده است بلکه موظف می‌داند خودش را که به زیردست او بیاید و انجام وظیفه کند.

وی گفت: ما ناراحت نیستیم که با دول استکباری مذاکره شود. دول استکباری روبه نابودی هستند، ان شا الله برای ما ضرری نخواهند داشت؛ مگر اینکه ما خودزنی کنیم.

پناهیان اذعان داشت: برخی تفکر می‌کنند آمریکایی‌ها دیگر گرگ نیستند. چی شده است برای آنها درس اخلاق گذاشته‌اند. خوب فرض می‌کنیم که آدم‌های خوبی شده‌اند و از آنچه تا کنون با ایران مقابله کرده‌اند پیشمان هستند.

وی گفت: آنها چه می‌کنند. آنها به ما چیپس و نوشابه نمی‌فروشند بلکه کارخانه‌های تولید ماشین و هواپیما را وارد کشور می‌کنند و می‌گویند که شما تولید کنید ما مصرف می‌کنیم. این خیال‌پردازانه‌ترین حالت است. خوب در همین حالت با خوش‌بینی این بهترین صورت در کشور محقق خواهد شد. خوب بعد چه می‌شود؟ آبادانی در کشور ایجاد می‌شود. یک کمی که استراتژیست باشید و چند لایه بالاتر را هم ببیند متوجه خواهید شد که اگر در لایه‌های مدیران میانی فساد باشد، فساد سراسر کشور را خواهد گرفت. خوب شد دیگر «آب به باغ داده ایم و علف حرزه ها زود تر می خورند.»

پناهیان افزود:‌ آیا در خود کشورهایشان فساد نیست؟ بله هست ولی آن‌ها یک سیستم فساد دیگری دارند. آن‌ها از قدرتی که یافته‌اند فسادی اینجا کرده‌اند که نیاز به خورده فسادها ندارند. کسانی که خیلی فساد بزرگی کرده‌اند به آن‌ها می‌پیوندند مانند رئیس بانک که یک دزدی کلان می‌کند به آن‌ها روی می‌آورد.

وی با بیان اینکه اگر تقوا نباشد رونق اقتصادی محقق نخواهد شد، تصریح کرد: من همه‌ی عوامل پیشرفت آن‌ها را دزدی نمی‌دانم بلکه دزدی به اضافه‌ی مدیریت، مدیریت آن‌ها از جنس سرمایه‌داری است به اضافه‌ی خصوصی‌سازی (که آقا ما آن را دستور داد ولی هنوز ما اجرا نکردیم) به اضافه‌ی رهایی از ارزش‌ها (من هم قبول داریم که رها کردن ارزش‌ها یک کمی کار را جلو می‌برد از راه‌های غلط یک کمی هم می‌شود پیشرفت کرد ولی ما دنبال یک کمی پیشرفت نیستیم ما می‌خواهیم خیلی پیش برویم.)

پناهیان با شاره به اینکه اگر اخلاص داشته باشیم یک تمدن برپا کرده‌ایم، گفت: امام حسین اگر می‌خواست قدرت را از دست یزید بگیرد چنین تمدنی که اخلاص در آن باشد می‌ساخت. ضمن‌آنکه غیر از خلوص نیت یک مرحله‌ی دیگر هم نیاز است و آن صدق نیت است. اینکه وجود شما مملو از نیت فقط برای خدا باشد.

0 [1]
0 [1]