دکتر رمضان زینلی، مدیر درمان تامین اجتماعی  استان گلستان ومعاونین مدیریت به مناسبت هفته تامین اجتماعی عملکرد مدیریت در مان را طی مصاحبه ای بیان کردند

کدخبر:۷۸۳۳۸

البرز گلستان:

دکتر رمضان زینلی، مدیر درمان تامین اجتماعی  استان گلستان

افزایش ۳۵ هزار متر مربع به فضای درمانی تامین اجتماعی استان با تکمیل پروژه‌های در دست احداث

دکتر رمضان زینلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان با حضور در برنامه صبح عالی صدا و سیمای مرکز گلستان ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی و عرض تبریک به مردم ایران به مناسبت حضور پرشور در انتخابات و انتخاب رئیس جمهوری شایسته، ایام ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان و اربعین شهدای خدمت را تسلیت گفت و همچنین با یادی از شهدای خدمت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهان شهیدش را گرامی داشت .

وی گفت : سازمان تامین اجتماعی در سه بخش درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری خدمات خود را به جامعه تحت پوشش ارائه می‌کند. سازمان تامین اجتماعی اولین تولید کننده خدمات درمانی رایگان و اولین خریدار خدمات درمانی از بخش‌های مختلف خصوصی، دولتی و خیریه می‌باشد.

سازمان تامین اجتماعی تضمین کننده و تامین کننده آینده بیمه شدگان در حوزه سلامتی و درمان است.

وی افزود: ۵۳ درصد مردم تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ما مفتخریم که در سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سرباز به جامعه شریف کارگری و بازنشستگی خدمت می‌کنیم .

ما در استان گلستان دو بیمارستان پیشرفته به نام‌های خاتم الانبیاء (ص) در شهر گنبد کاووس و بیمارستان حکیم جرجانی در شهر گرگان داریم که هر کدام با ۱۷۵ تخت و بهترین تجهیزات در کنار ۹ درمانگاه تخصصی و عمومی در خدمت بیمه شدگان استان هستند.

مدیر درمان گلستان افزود: درمانگاه‌های ما در واقع یک بیمارستان کوچک هستند چون دارای آزمایشگاه، داروخانه، پزشک، دندانپزشک و سایر امکانات هستند .

در سال گذشته سه و نیم میلیون نفر مراجعه به مراکز درمان مستقیم و ملکی سازمان داشتیم که از خدمات رایگان این بخش بهره‌مند شدند و در بخش درمان غیر مستقیم و خرید راهبردی نیز هشت و نیم میلیون مراجعه در قالب تعرفه‌های مصوب خدمت دریافت کرده اند و در مجموع ۱۲ میلیون مراجعه در سال گذشته تحت حمایت درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند .

وی تاکید کرد که در راستای عدالت محوری، دسترسی آسان ، کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات درمانی، تلاش‌های خوبی در استان شده و با نظر موافق مدیرعامل محترم جهش بزرگی در استان داشته‌ایم به طوری که در همه شهرهای استان در حال ساخت درمانگاه هستیم، افزایش ۱۰۰ تخت در دو بیمارستان استان که سبب شده با اجرای هتلینگ در این دو مرکز درمان بستری بیمارستان‌ها تبدیل به هتل سلامت شوند.

بر اساس برنامه و راهبرد ۴ ساله‌ای که تدوین شده است در شهر مینودشت زمینی خریداری شده و قرار است درمانگاهی با ۳۶۰۰ متر مربع مساحت در ۴ طبقه ساخته شود، در گنبد کاووس درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت و در گرگان در ۸ طبقه مشترک با بخش بیمه‌ای که ۴ طبقه آن مختص درمان است ساخته خواهد شد، در گمیشان نیز پیگیر ساخت درمانگاه هستیم ، در شهرستان آق قلا نیز مراحل ابتدایی طی شده و فرایند ساخت پیگیری می‌شود و در شهرستان علی آباد کتول نیز ساختمان درمانگاه پیشرفت قابل توجهی داشته و مفتخریم که اعلام کنیم خرید ام.آر.آی پیشرفته که جزء ۴ دستگاه پیشرفته کشور است و به زودی انشالله در هفته دولت راه اندازی می‌شود خدمتی دیگر خواهد بود که سبب می شود حدود یک میلیون بیمه شده است استان با استفاده از آن به طور میانگین در هر تصویربرداری بیش از ۲ میلیون تومان کاهش هزینه داشته باشند.

دکتر زینلی اضافه کرد : سازمان خدمات درمانی خود را در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می‌کند که چتر کاملی از حمایت‌های درمانی را برای بیمه شدگان فراهم می‌کند، در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف سلامت بیمه شدگان استان شد و در سال جاری نیز ۳ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب داریم که این مقدار غیر از بودجه‌های تجهیزات پزشکی و پروژه‌های عمرانی است .

وی ابراز امیدواری کرد که فضای توسعه و پیشرفت انشاالله بهتر ، سریعتر و بیشتر از گذشته در دولت جدید تداوم یابد.

دکتر زینلی همچنین گفت : اورژانس پیشرفته در بیمارستان گنبد کاووس با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته خواهد شد و در طول دو سال گذشته بیش از ۱۸ میلیارد تومان از محل منابع صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج به بیمه شدگان محترم مشمول پرداخت شده که حدوداً ۹۵ درصد هزینه‌های این بیماران را پوشش داده است و موجب ارتقاء رضایتمندی شده است.

ارتقاء ۱۰ پله ای رتبه استان در کشور، کسب رتبه اول اقامه نماز در کشور، کسب رتبه اول در تبدیل منابع به عملکرد در کشور و بسیاری از توفیقات دیگر از جمله دستاوردهایی بوده است که در طول سال گذشته بدست آمده است.

____________________

🔴توسعه کمی و کیفی گسترده در حوزه خدمات درمانی سازمان در استان در سال گذشته و سالجاری

🔶آقای دکتر محمدرضا حسین پور معاون محترم خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان، به مناسبت هفته تامین اجتماعی طی مصاحبه ای با واحد روابط عمومی مدیریت درمان عملکرد حوزه کاری خود را تشریح کرد.

✅ضمن عرض تبریک هفته تامین اجتماعی و همچنین عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش خدمات حوزه معاونت خدمات درمانی استان به شرح ذیل خدمت مخاطبین محترم سازمان تامین اجتماعی تقدیم می شود:

۱-ارائه خدمات درمانی با کیفیت به کلیه مراجعین به مراکز ملکی سازمان در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳ میلیون بار مراجعه
۲-انجام اعمال جراحی ۱۶ هزار مورد در بیمارستان‌های حکیم جرجانی گرگان و خاتم الانبیاء (ص) گنبد کاووس در سال ۱۴۰۲
۳-پیگیری خرید یک دستگاه ام .آر .آی جهت بیمارستان حکیم جرجانی گرگان و آماده‌سازی محل نصب و نظارت بر تحویل قطعات خریداری شده
۴-پیگیری انجام هتلینگ دو بخش اطفال و جراحی بیمارستان حکیم جرجانی گرگان در سال ١۴٠٣ و پیگیری تخصیص اعتبارات حوزه درمان
۵-پیگیری و تشکیل جلسات متعدد جهت بازسازی و نوسازی بخش اورژانس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)گنبد کاووس در سال ۱۴۰۲ و جاری و همچنین پیش بینی جهت جانمایی اورژانس موقت در بیمارستان

۶- خرید تجهیزات پزشکی از جمله هیسترسکوپ، سونوگرافی، الایزا فول اتومات، کواگلومتر اتومات، دستگاه ABG و ونتیلاتورو ….. برای بیمارستان‌های ملکی استان
۷- جذب داروساز برای کلیه درمانگاه‌های سطح استان
۸- اقدامات لازم جهت کسب امتیاز و دریافت لوح مدیریت بیمارستانی سبز جهت هر دو بیمارستان استان در سال ۱۴۰۳
۹- پیگیری راه‌اندازی درمانگاه موقت آق‌قلا و کسب مجوزات لازم از دانشگاه و سایر مراجع ذی صلاح جهت رفاه و استفاده از خدمات درمانی بیمه شدگان آن شهرستان
۱۰- اقدام در خصوص معاینات ادواری کارکنان به صورت منظم و با مشارکت همه پرسنل در سال جدید جهت غربالگری بیماری‌های شایع و پنهان کارکنان سازمان
۱۱- تشکیل کمیسیون پزشکی و شورای پزشکی بدون کمترین وقفه و کمترین زمان انتظار و با بیشترین رضایتمندی بیمه شدگان در طی سال با کسب بهترین رتبه کشوری
۱۲- بازدیدهای محسوس و نامحسوس منظم تیم درمان به صورت فصلی از کلیه مراکز درمانی ملکی استان و ارائه بازخوردهای لازم به روسای مراکز جهت بهبود شرایط
۱۳- پیگیری جذب پزشکان عمومی، دندانپزشکان و نیروهای تخصصی مورد نیاز مراکز با رایزنی‌های لازم از مراکز دانشگاهی و خصوصی جهت تکمیل نمودن ردیف‌های موجود و ارائه خدمات کامل به بیمه شدگان
۱۴- تعامل با کانون بازنشستگان و ارائه مشاوره‌های خدمات بهداشتی و درمانی در طول سال
۱۵- راه اندازی و افزایش فعالیت کلینیک‌های دیابت و فشار خون در سطح استان
۱۶- خریداری و نصب دستگاه رادیولوژی دندانی در مراکز سرپایی استان

__________________

🔴بیش از ۱۵۰۰ موسسه خدمات تشخیصی و درمانی در استان طرف قرارداد مدیریت درمان تامین اجتماعی هستند

آقای دکتر نادر پارسائی معاون محترم خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان، طی مصاحبه ای با واحد روابط عمومی مدیریت درمان به مناسبت هفته تامین اجتماعی، ضمن تشریح اقدامات و فعالیتهای حوزه تحت مدیریت خود با عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم و نیز عرض تبریک هفته تامین اجتماعی به موارد ذیل نیز اشاره نمود:

💢یکی از مواردی که در این معاونت مراجعه روزانه بابت آن داریم ، تشکیل پرونده برای بیماران خاص وپرداخت وجوه به این عزیزان می باشد.

👈دکتر پارسائی با اشاره به اینکه در یکی دو سال اخیر بیش از ١٨.۵میلیارد تومان از محل صندوق بیماران صعب العلاج به هم استانیهای عزیز مساعدت شده از همه بیماران مشمول خواست که فاکتورهای خود را جهت تجمیع و پرداخت به معاونت خرید راهبردی تحویل نمایند.

🔶وی همچنین گفت: پرونده بستری بیماران قرار است از مرداد ماه به صورت الکترونیکی ارائه شود که تاثیر بسیاری بر کیفیت و سرعت خدمات پرداخت خواهدگذاشت.

💢معاون خرید راهبردی استان همچنین به پرداخت خسارت متفرقه با دریافت مدارک از بیمه شدگان اشاره کرد و افزود:در شهرهایی که سازمان بیمارستان ملکی ندارد در بیمارستانهای طرف قرارداد و دانشگاهی هزینه های بستری کاملا رایگان است و در شهرهایی که بیمارستان ملکی داریم برای افراد بالای ۶۵ سال در مراکز بستری دانشگاهی هزینه های آن صد درصد رایگان است

💢در خصوص داروهای بیماران خاص نیز دکتر پارسائی گفت: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه های دارویی این بیماران تحت پوشش است و مبالغ قابل توجهی در این حوزه به بیماران پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: که بیش از ۱۵۰۰مرکز طرف قرار داد با سازمان تامین اجتماعی در استان داریم و در سال ۱۴۰۲بیش از هشت میلیون خدمت توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در بخش درمان غیر مستقیم ارائه شده است که شامل خدمات بستری و سرپایی می باشد.

_______________

 

خبرهای خوب حوزه معاونت پشتیبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی

💢به مناسبت هفته تامین اجتماعی ، حجت عبدلی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت ، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان طی مصاحبه ای با روابط عمومی مدیریت درمان اخبار خوبی را در دو حوزه همکاران و بیمه شدگان اعلام کرد که در ادامه متن این مصاحبه را با هم می خوانیم:

💢باعرض سلام وتبریک هفته تامین اجتماعی به مستمری بگیران، بیمه شدگان،کارگران، اصناف، کارفرمایان وهمکاران پرتلاش در بزرگترین و موثرترین سازمان در حوزه بیمه های اجتماعی وکارگری ،ارائه وخرید خدمات درمانی وتشخیصی .

👈همانطوریکه مستحضرید سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش حدود۴۵میلیون نفر، بیش از پنجاه درصد از جمعیت کشور را شامل می باشد که با توسعه خدمات غیر حضوری در بخش بیمه ای و توسعه وتجهیز مراکز درمانی سعی درتسهیل در دسترسی وتوزیع عادلانه دردریافت خدمات درمانی برای جمعیت تحت پوشش خود دارد.

👈مدیریت درمان تامین اجتماعی دراستان گلستان با دو بیمارستان در گرگان وگنبد و ۹درمانگاه خدمات تشخیصی ودرمانی ارائه می نماید.
👈شش پروژ ساخت درمانگاه تخصصی در شهرهای علی آبادکتول، آق قلا ، مینودشت ، گنبدکاووس، رامیان ، گمیشان وگرگان در حال انجام می باشد.

👈مهمترین اقدامات در حوزه تجهیز، هتلینگ وساخت مراکزدرمانی در دو سال اخیر:
🔶 هتلینگ ۵بخش از بیمارستان گرگان وگنبدکاووس وخرید ام . ار. ای بیمارستان گرگان و استاندارد سازی اورژانس وبخش لندری بیمارستان گنبدکاووس می باشد

👈در راستای افزایش انگیز کارکنان خدوم سازمان وارتقاء کیفیت خدمات اقدامات ذیل در سال جاری انجام شده:

🔶جذب وبکارگیری ۵۸نفر نیروی خدمتگزار جهت بیمارستانها ومراکز درمانی تامین اجتماعی استان
🔶برگزاری آزمون استخدامی وجلسه مصاحبه جهت جذب ۸۰ نفرکارشناس در ۱۱عنوان شغلی تخصصی : پرستاری، ماما، اتاق عمل، بیهوشی، فوریتهای پزشکی ،آزمایشگاه، پرتوشناسی، پذیزش ، تغذیه، فناوری اطلاعات و تجهیزات پزشکی.
🔶افزایش سقف تسهیلات صندوق رفاهی کارکنان شامل: وام کوتاه ۶۰میلیون تومان ۱۲ ماهه- وام کارگشایی ۳۰۰میلیون تومان ۴۸ ماهه- وام ویژه رفاهی۵۰ میلیون ۳۶ ماهه
🔶افزایش حق صندوق داری از سال ۱۴۰۱
🔶اختصاص بن خرید کالا وخدمات وتسهیلات در پلتفرم تارا: با سقف ۵۰میلیون برای خرید پرداخت ۶۰روزه- وتسهیلات تا سقف ۱۰۰میلیون
🔶اعمال تخفیف ۸۰درصدی در طرح هلدینگ اموزشی تخته سیاه در زمینه آموزشی وفرهنگی
🔶اختصاص ماهانه شش میلیارد تومان تسهیلات از بانک رفاه جهت کارکنان استان با معرفی نامه مدیریت درمان
🔶ایجاد امکان صدور گواهی کسر اقساط برای کارکنان بصورت انلاین وغیر حضوری
🔶ایجاد فرصت ثبت دانش وتجربیات همکاران ومدیریت دانش از طریق سامانه آموزش کارکنان

👈در راستای افزایش انگیز کارکنان خدوم سازمان وارتقاء کیفیت خدمات اقدامات ذیل در سال جاری انجام شده:

🔶جذب وبکارگیری ۵۸نفر نیروی خدمتگزار جهت بیمارستانها ومراکز درمانی تامین اجتماعی استان

🔶برگزاری آزمون استخدامی وجلسه مصاحبه جهت جذب ۸۰ نفرکارشناس در ۱۱عنوان شغلی تخصصی : پرستاری، ماما، اتاق عمل، بیهوشی، فوریتهای پزشکی ،آزمایشگاه، پرتوشناسی، پذیزش ، تغذیه، فناوری اطلاعات و تجهیزات پزشکی.

🔶افزایش سقف تسهیلات صندوق رفاهی کارکنان شامل: وام کوتاه ۶۰میلیون تومان ۱۲ ماهه- وام کارگشایی ۳۰۰میلیون تومان ۴۸ ماهه- وام ویژه رفاهی۵۰ میلیون ۳۶ ماهه

🔶افزایش حق صندوق داری از سال ۱۴۰۱

🔶اختصاص بن خرید کالا وخدمات وتسهیلات در پلتفرم تارا: با سقف ۵۰میلیون برای خرید پرداخت ۶۰روزه- وتسهیلات تا سقف ۱۰۰میلیون

🔶اعمال تخفیف ۸۰درصدی در طرح هلدینگ اموزشی تخته سیاه در زمینه آموزشی وفرهنگی

🔶اختصاص ماهانه شش میلیارد تومان تسهیلات از بانک رفاه جهت کارکنان استان با معرفی نامه مدیریت درمان

🔶ایجاد امکان صدور گواهی کسر اقساط برای کارکنان بصورت انلاین وغیر حضوری

🔶ایجاد فرصت ثبت دانش وتجربیات همکاران ومدیریت دانش از طریق سامانه آموزش کارکنان

انتهای پیام‌

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰ ب.ظ

دیدگاه