جوابیه دکتر زینلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان در پاسخ به مطالبات صنفی انجمن فیزونراپیست های استان گلستان

کدخبر:۷۷۸۶۷

البرزگلستان، پی اعتراض جمعی از فیزیوتراپیست های استان گلستان در تأمین اجتماعی استان  و بیان پاره ای از مشکلات صنفی در موارد محتلف دکتر زینلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان  در جوابیه ای نسبت به پیگیری مشکلات اعلام شده از سوی این گروه فیزیوتراپیست هاصادر نموده است .

متن جوابیه:

برادر ارجمند جناب آقای افتخاری

مدیر مسئول محترم خبرگزاری وزین البرز گلستان

موضوع: تشریح سیاستهای تعاملی سازمان تامین اجتماعی با موسسات طرف قرارداد

باسلام و صلوات برمحمد وآل محمد(ص)

احتراما؛ پیرو مکالمه تلفنی در خصوص موارد مطرح شده از سوی انجمن فیزیوتراپی استان بعنوان طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی، جهت تامین بخشی از نیازهای پاراکلینیکی جامعه کارگری مخاطب سازمان، بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران، ضمن تقدیر از خدمات شایسته ای که جامعه پزشکی و پیراپزشکی استان به جامعه تحت پوشش سازمان ارائه می نمایند، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می شود:

۱- سیاست کلان سازمان تامین اجتماعی ارتباط وتعامل مستمرباتمامی مخاطبان، تامین کنندگان خدمات وشرکای اجتماعی می باشدکه درهمین راستاطی یکسال اخیر دو نشست ویژه با هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی و همکاران فیزیوتراپ برگزار نموده و موضوعات فی مابین موردتجزیه وتحلیل قرارگرفته وادله طرفین درراستای اقناع سازی طرح وتشریح شده است.

۲- باهدف انتقال وحل مشکلات، موضوعات مطرح شده درنشستها وجلسات مشترک ودرخواستها وپیشنهادهای مطرح شده توسط انجمن، طی نامه های شماره۱۹۶۹‏/۱۴۰۳‏/۴۳۰مورخ۲۳‏/۲‏/۱۴۰۳ ونامه شماره ۳۲۵۱‏/۱۴۰۳‏/۴۳۰ مورخ ۱۹‏/۳‏/۱۴۰۳به معاون محترم درمان سازمان تامین اجتماعی بعنوان مقام مافوق گزارش و بصورت حضوری و تلفنی نیز پیگیری شده است.

۳- با عنایت به دغدغه ای که در استان در خصوص پرداختهای معوق ایجاد شده، در تاریخ ۱۶‏/۲‏/۱۴۰۳ طی هماهنگی بعمل آمده نشستی در تهران و در دفتر مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی با حضور استاندار محترم گلستان تشکیل و موضوع بصورت دقیق و کارشناسی بررسی شد و در نهایت مشخص شد عنوان مطالبات معوق سازمان به موسسات طرف قرارداد که در اذهان بعنوان یکی از مشکلات عمده مراکز طرف قرارداد مطرح می شود، در اغلب این موسسات صرفا ۱۰ درصد بودجه آنها را شامل می شود و ۹۰ درصد از سایر محلها تامین می شود .

۴- با توجه به اینکه پرداختها به مراکز طرف قرارداد بصورت متمرکز و توسط ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد و پرداختها در کشور بطور یکسان انجام می شود، این مدیریت صرفا نقش پیگیری کننده و انتقال موضوعات و مشکلات موسسات طرف قرارداد را داشته و بطور مستقیم نقشی در پرداختها ندارد.

۵- توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی مورد نیاط مخاطبان خانواده بزرگ تامین اجتماعی از جمله اهداف سازمان به ویژه در مناطق کم برخوردار بوده و این سیاست در دو حوزه درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم همواره بطور جدی در حال پیگیری است.

۶- نرم افزارهای ثبت نسخه الکترونیک و … توسط ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی تهیه و ابلاغ می شود و استانها هیچگونه نقشی جز اجرای آن و ارائه بازخورد از نحوه اجرا به ستاد سازمان ندارند و در این راستا با پیشنهاد استان گلستان زمان ورود رمز یکبار مصرف در سامانه از ۲٫۵ دقیقه به ۵ دقیقه    دکتر رمضان زینلی

مدیر درمان استان گلستان

 

رونوشت:

‏- جناب آقای رضوانی رییس محترم اداره روابط عمومی و امور فرهنگی (مدیریت درمان گلستان) جهت اطلاع و اقدام لازم

اعتراض حضوری فیزیوتراپیستهای استان گلستان در تأمین اجتماعی

در روز دوشنبه مورخه۱۴۰۳/۰۳/۲۱ بعضی از فیزیوتراپیست ها از راههای دور و نزدیک و با هماهنگی انجمن فیزیوتراپی استان، رأس ساعت ۸ صبح در محل سازمان تأمین اجتماعی استان حضور بهم رساندند و مراتب اعتراض شدید خود را پیرامون مشکلات بوجود آمده از سوی تأمین اجتماعی ؛ اظهار نمودند.

همکاران ما اول از همه به طرح غیرکارشناسی ثبت نسخ با ارسال کد پیامکی اعتراض کردند و با دلایل منطقی و مفصلی که قبلا” به تأمین اجتماعی بطور مکتوب و یا در جلسات اعلام شده بود ، مخالفت خود را اعلام داشتند.

همچنین بطور یکصدا از تعلل  ۹ ماهه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات؛ سقف گذرای کم و ناعادلانه برای مراکز فیزیوتراپی و عدم پایبندی به قرارداد تهاتر شکایت کرده و خواهان رسیدگی و پاسخ تأمین اجتماعی شدند.

فیزیوتراپیستها خواهان توجه به رشته فیزیوتراپی و احترام به جامعه فهیم و زحمتکش فیزیوتراپیست شده و از روندی که تأمین اجتماعی در تضییع حقوقشان پیش گرفته است ؛ بشدت ناراحت و معترض و شاکی هستند.

در این اعتراض که تا ساعت ۱۱ بطول انجامید ، معاون حوزه راهبردی و اسناد پزشکی تأمین اجتماعی و مسؤلین دفاتر حقوقی و حراست و بازرسی و کارشناسان ستادی تأمین اجتماعی استان همواره سعی در توجیه وضعیت پیش آمده فعلی داشتند و اعلام کردند با اینکه بسیاری از مشکلات پیش آمده ، ریشه در مرکز کشور دارد اما صادقانه تمام تلاششان را برای حل مشکلات پیش آمده درجامعه فیزیوتراپی خواهند نمودو تمام صحبتها واعتراض‌ها و مشکلات را بطور مکتوب به سازمان تأمین اجتماعی کشور ارسال خواهند نمود.

ممترین ویژگی این تجمع اعتراضی این بود که همکاران با همدلی و اتحاد یک روز از کارشان دست کشیدند تا از نزدیک و خیلی جدی پیگیر خواسته هایشان باشند و مشکلاتشان را بطور مستقیم به گوش مسئولین تأمین برسانند.

با احترام

هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    ضمن سپاس از اطلاع رسانی درست و شفاف سازی در مسیر امانت داری رسانه ای

    اگه خوب دقت بفرمایید همیشه هر مشکلی را میندازند به گردن تهران!
    میگویند : درسته که کمیت و کیفیت سقف گذاری با استانهاست ولی تهران بهشون گفته سقف گذاری کنید!
    در صورتیکه اصلی ترین فرد در برداشتن سقف در مدیریت قبلی ،دکتر نصرتی بود و با آمدن دکتر زینلی شرایط برعکس شد.

    یا میگویند درسته که قرارداد تهاتر را استان بست ولی تهران الان قطع کرد!
    ولی این قرارداد در زمان دکتر نصرتی بسته شد و با آمدن مدیر جدید(دکتر زینلی)لغو گردید.

    و یا اینکه اختصاص اعتبار و پول از تهرانست و ما فقط تقسیم میکنیم!
    خود دکتر زینلی در دوجلسه قبلتر در جمع ما گفت : « ما عملکردمان در مدیریتمان عالیست و در یک زمان در پرداختها از استان‌های دیگر ، سه ماه جلو بودیم و لذا صبر کردیم تا آنها به ما برسند»!
    بلافاصله جلوی همه همکاران بهشون گفتم: پس شما قدرت مالی بیشتری داشتید و جلوتر از بقیه استان‌ها میپرداختید و همچنین این توان را هم داشتید که صبر کنید تا بقیه استان‌ها به شما برسند؟!!
    بلافاصله توجیه وار گفت : نه اون پول از اعتبار استانداری بوده است و ما در اختیار داشتیم که برای طرف قراردادمان ( فکر کنم داروخانه ها ) خرج کنیم!( درصورتیکه اینگونه نیست و بنده خودم از یکی از نیروهای تأمین اج استانمان بطور موثق‌شنیدم که میگفت  تعیین کردن اولویت اعتبارات تخصیصی از منابع کشوری یا استانی شان با مسئولیت مدیر درمان استان است و بس)

    پر واضح است که به قول جناب میرزایی این حرف‌هایشان تکراریست و ما کلاه سرمان نمی‌رود.

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه