- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس مروتی در همایش روز جهانی استاندارد:دنباله روی از مسیر دنیای پیشرفته تنها راه نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از عزم ملی برای نهادینه شدن فرهنگ استاندارد سخن گفت.

به گزارش گروه صنعت گروه خبر البرز گلستان  به نقل از مهرمهندس رضا مروتی ظهر چهارشنبه در همایش روز جهانی استاندارد که در گرگان برگزار شد اظهار کرد: روز جهانی استاندارد مناسبتی است که مناسبت های زیادی از جمله محیط زیست، رفاه اجتماعی و اقتصادی و .. را در درون خود دارد.

مروتی خاطرنشان کرد: تنها راه نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در کشور، دنباله روی از مسیر دنیای پیشرفته در زمینه استاندارد است.

وی به اهمیت استاندارد اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم کشورمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم می بینیم که از نظر علم و فناوری کمبودی نداریم و تفاوت در این است که الزام به رعایت استفاده از استاندارد راهگشای فرهنگ آن جوامع بوده است.

وی بیان کرد: عدم استفاده از فرهنگ استاندارد و نهادینه نشدن آن، کم کاری و کوتاهی ما را نشان می دهد و این بخش نیازمند عزم ملی و عمومی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به بیان دیدگاه دشمنان درباره تولید داخلی پرداخت و اظهار کرد: نگاه عمیق مقام معظم رهبری به تولید داخلی از همان ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون موجب شکست طرح دشمنان درخصوص مسائل اقتصادی کشور شده است.

مهندس مروتی با بیان اینکه استاندارد ایران در کشور دارای تعریف شده است گفت: تشکل های مختلف در کنار سازمان استاندارد فضای استانداردسازی پیدا کرده اند و کارهای ارزشمندی انجام داده اند.

وی به جایگاه استاندارد ایران در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ ایرانی در سازمان جهانی استاندارد و کمیته های وابسته به آن عضویت دارند.

وی در خاتمه با بیان اینکه استاندارد برای همگانی شدن نیازمند فرهنگ سازی است گفت: ارائه فرهنگ استاندارد در سطوح دانش آموزی اقدام ارزشمندی است و اگر این فرهنگ از ابتدا نهادینه شود قطعاً در آینده پاسخش را خواهیم گرفت.

0 [1]
-1 [1]