جباری مدیرکل شیلات گلستان از انتقال۱۸۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه لارو میگو برای ذخیره‌سازی و رهاسازی در استخرهای آماده شده مجتمع میگو گمیشان در سال زراعی جاری خبر داد

کدخبر:۷۷۶۳۳
البرز گلستان به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، عملیات آبگیری۷۰ درصد حجم استخرهای پرورش میگوی مجتمع گمیشان با هدف ذخیره‌سازی آب و آمادگی برای رهاسازی بچه میگو ( لارو) انجام شده است.
دکتر جباری اظهار کرد: در کنار آبگیری مجتمع پرورش میگو از سوی سرمایه‌گذاران، عملیات لایروبی و ایجاد کانال جدید برای اتصال به آب دریای خزر توسط پیمانکار (قرارگاه خاتم‌الانبیا) امسال آغاز شده و در قالب ایجاد سامانه پایدار آب، ادامه دارد.
وی پیش‌بینی کرد: لایروبی کانال و ایجاد سه کیلومتر خط جدید کانال برای اتصال آب دریای خزر به مجتمع تا ۱۰ روز آینده به پایان رسیده و دغدغه پرورش‌دهندگان میگو برطرف شود.
مدیرکل شیلات گلستان از انتقال۱۸۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه لارو میگو برای ذخیره‌سازی و رهاسازی در استخرهای آماده شده مجتمع میگو گمیشان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: در سالهای گذشته تمامی لاروهای مورد نیاز مجتمع گمیشان از استان‌های جنوبی تهیه می‌شد اما با همت کارشناسان گلستانی خوشبختانه امسال بخشی از لارو میگو در گلستان تولید می شود.
دکتر جباری در خصوص هدف گذاری تولید میگوی گلستان گفت: امسال تولید بیش از چهار هزار تُن میگو در مجتمع پرورش میگو در گمیشان هدف گذاری شده است.
انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ ب.ظ

دیدگاه