- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل پدافند غیر عامل معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان:ایران جزء ۳ قدرت برتر سایبری دنیامی باشد

به گزارش سرویس سیاسی گروه خبر البرز گلستان مهندس قاسم غریب آبادی مدیرکل پدافند غیر عامل معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان صبح امروز به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در نشستی با اصحاب رسانه استان حضور پیدا کرد و ضمن  تبین برنامه های پدافند غیر عامل در استان گلستان به سوالات خبرنگاران حاضر در این جلسه پاسخ داد.

غریب ابادی در ابتدا قیام امام حسین (ع) را یک اقدام پدافند غیر عاملی نامید که اگر چه نفس عمل پدافند عامل بوده ولی عملکرد آن غیر عاملی بوده است .

وی سپس ضمن اعلام تاریخ ۴الی ۱۰آبان به نام هفته پدافند غیر عامل آنرا اقدامات پیشگیرانه و باز دارنده  نامید که باعث جلوگیری از حمله دشمن به کشور  و مسبب خسارات کمتری می شود و مردم می توانندبه زندگی خود ادامه بدهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهارم تا دهم آبان ماه بعنوان هفته پدافند غیرعامل  اظهار کرد: در این هفته حدود دویست برنامه اعم از آموزشی، رزمایش، همایش و برنامه های فرهنگی در قالب مسابقه و… برگزار خواهد شد که تاثیر بسزایی در آمادگی و بالا رفتن سطح آگاهی های عمومی جامعه خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیر عامل معاونت سیاسی امنیتی استان گلستان  در باره اهمیت این نوع پدافند افزود: در پدافند غیر عامل ما بدون نیاز به سلاح از کشور خود دفاع می کنیم و آن نیز دفاع پیشگیرانه و بازدارنده می باشد.

وی تاکید کرد: اگر اقدامات پدافند غیر عامل نبود تمامی دستاوردهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در کمترین مدت از بین می رفت.

غریب آبادی  اظهار کرد: پدافند غیر عامل در حوز ه های زیستی و سایبری و جنگ نرم و جنگ اقتصادی و سایر موارد می تواند فعال باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان در باره حجم تهدیدات بویژه در بحث انرژی ابراز داشت : با توجه به اینکه حجم و نوع تهدیدات در تمامی حوزه ها بویژه انرژی دائما در حال تغییر و نوآوری است، باید رزمایشهای متعدد متناسب با نوع تهدیدات توسط دستگاههای مربوطه، برنامه ریزی و اجرا شود تا در موقع بحران آمادگی کامل برای مقابله وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بحث سایبری در شبکه خوشبختانه کشور ما جزء ۳کشور اول جهان می باشد.

غریب آبادی بیشتر حمله سایبری را در شبکه های مجازی نام برد و اطهار کرد: دشمن حرف خود به جوانان ما رادر آن فضا بیان می کند.

وی در باره اصل جنگ اقتصادی ابراز داشت : اصل جنگ اقتصادی برگرفته از سختنان  یکی از تئوریسن های آمریکایی می باشد که گفت : بین نفت و سفره مردم بایدفاصله انداخت و در بحث اقتصادی مایه وصل مردم و حکومت پول نفت است .

مدیر کل پدافند غیر عامل استان در ادامه افزود : مباحث پدافند عامل در استان به صورت بومی انجام می شود. که اولویت اول آن فرهنگی می باشد.

وی در باره نقش رسانه ها در این مورد خاطر نشان کرد: رسانه ها چشم و گوش یک کشورند که هم نقطه قوت  و ضعف را بیان می کنند.

وی ادامه داد: رسانه های در این مورد بعضی موقع مستقیم و دربعضی مواقع در قالب تحلیل مطالب خود را ارائه می دهندضمن آنکه ما باید نقاط قوت را در کشور مان برجسته کنیم و خدمات و پیشرفتها گویا تر اعلام شود.

غریب ابادی اعلام کرددر صورت مصوب کردن مجلس  کلیه بودجه های پدافند غیر عامل بحای واریز به دستگاهها در اختیار این سازمان قرار می گیرد  ومدیریت آن نیز بجای هزینه شدن در غیر این حوزه مستقیم در همین زمینه هزینه می شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل معاونت سیاسی امنیتی استان گلستان در باره موقع وقوع بحران و خدمات پس از بحران در استان گلستان اظهار داشت : در صورت وقوع هر حادثه ای اهم از سیل و یا زلزله و یا هر اتفاقی دیگر حداقل برای مدت ۳ماه ما می توانیم روی پا ی خود بیاستیم .

وی مهمترین حوز ه ای خدمات رسانی در بحران را را سوخت – آب – و مواد غذایی ( که شامل گندم و گوشت که ترجیحا گوشت مرغ ) را نام برد.

غریب آبادی همچنین ضمن اعلام اینکه همه این حوز ه ها در سطح استان سرکشی شده است و به استاندارد رسیده است اعلام کرد:ما در استان به اندازه یکسال برنج و گندم در صورت وقوع هر حادثه ای ذخیره داریم.

دبیرپدافند غیر عامل معاونت سیاسی امنیتی استان گلستان در باره تعبیه پناهگاهها در موقع وقوع حادثه اظهار داشت : در تمامی شهرهای استان سالنهای ورزشی به عنوان محلهای اسکان اضظرای تعیین شده است ضمن آنکه در گرگان ۱۰نقطه شناسائی شده برای این امر انتخاب شده است که مابدنبال طرح مطالعاتی  شناسائی جاهای دیگری هستیم

وی همچنین کارگروه های فعال در این زمینه را انرژی و دانشگاه و راه شهر سازی رانام برد که در این زمینه فعالیتهای خوبی نیز انجام داده اند

مدیر کل پدافند غیر عامل گلستان  ضمن انتقاد از بعضی از مدیران که این مباحث  پیشگیرانه را  خیلی جدی نمی گیرند خواستار همکاری بیشتر مدیرا ن در این زمینه شده است تا مردم ما دچار خسارت و اسیبهای کمتری در موقع وقوع هر اتفاقی باشند .

وی در خاتمه اهم برنامه های هفته پدافند غیر عامل در استان گلستان را به شرح زیر اعلام کرد :

 

001 [1]

1445402856_img_1395 [2]

+15 [3]
0 [3]