معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان: مادرطرح کارورزی به دنبال فراهم ساختن زمینه اشتغال ودانش هستیم.

به گزارش گروه خبر البرز گلستان محمد رهبری معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  در جلسه هم‎اندیشی بررسی آئین‎نامه تسهیل‌سازی فرآیند اجرای طرح کارورزی در استان گلستان اظهار کرد:: آیین نامه نظام هماهنگ اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در ۳۱ بند تهیه شده است و در این ایین نامه آموزش و کارورزی مشمول قانون کار و تامین اجتماعی قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه هزینه کارورزی در این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: مدت کارورزی در این طرح شش تا یک سال در نظر گرفته شده و برای کارورزان بیمه مسئولیت و حوادث پرداخت خواهد شد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ۳۰ درصد توسط بنگاهها اقتصادی و ۷۰ درصد از طریق دولت هزینه کارورزان در این طرح پرداخت خواهد شد، ادامه داد: تامین منابع مالی در دست وزارت تعاون و کار است و درآمد ناشی از هدفمندی سازی یارانه تخصیص خواهد یافت.

رهبری خاطرنشان کرد: مهمترین هدف افزایش قابلیت جذب دانش آموزختگان از طریق تجربه مهارت است و در این طرح به دنبال فراهم ساخت زمینه اشتغال و دانش هستیم.

وی بیان داشت: مدت دوره آموزش برای کارورزی ۱۴۰ ساعت در هر ماه در نظر گرفته شده است و باید در روز بیش از ۸ ساعت تجاوز نکند.

معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: دستگاه مجری موظف است نسبت به اجرای طرح اقدام کند و سازمان فنی و حرفه‎ای نیز باید بر میزان آموزش و کیفیت آموزش توجه داشته باشد.

رهبری افزود: طرح کارورزی آموزشی است و هیچ حقی برای شمولیت قانون کار و تامین اجتماعی ایجاد نمی‎کند و در بروز هر اختلاف کارورز و کارفرما کمیسیون مشترک نسبت به ان موضوع خواهند پراخت.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۲ واحد پذیرنده توسط اداره کل آموزش و فنی و حرفه‎ای مجوز صادر شده است و ۱۷۴ کارورز در این واحد‎ها مشغول کارورزی خواهند شد.

معاون مدیر کل کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه تا ۱۵ آبان ماه توزیع سهمیه‎ای کارورزی در دستگاه‎های اجرایی را خواهیم داشت، افزود: پیش‎بینی‎ می‎کنیم در دستگاه‎های اجرایی یک هزار کارورز در ۲۵۰ واحد پذیرنده توزیع شود.

رهبری افزود: جهاد کشاورزی ، صنعت معدن و تجارت، شهرک صنعتی و اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی و به ویژه اتاق اصناف استان گلستان ظرفیت خوبی برای همکاری در طرح کارورزی در استان گلستان به حساب می‎آید.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳ ق.ظ

دیدگاه