مهندس پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان خبر داد: اجرای سرشماری آزمایشی نفوس ومسکن در گلستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان خبر داد:اجرای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در گلستان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن از ۲۱ مهر تا ۴ آذر ماه امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری در استان گلستان و در شهرستان بندر ترکمن برگزار خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی گروه خبر البرز گلستان، مهندس جسین پییش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان دکتر دودانگی و مهندس عابدی درنشست خبری به مناسبت اغاز سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن شرکت کردندو با بیان اینکه در طرح آزمایشی نفوس و مسکن شهرستان بندرترکمن به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است، اظهار کرد: سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن از ۲۱مهر تا ۴ آذر ماه امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری در استان گلستان و در شهرستان بندر ترکمن برگزار خواهد شد.
وی به اهمیت سرشماری اشاره کرد و ابراز داشت: سرشماری کاملترین و بهترین روش جمع آوری اطلاعات کشور و به شمار می‎رود که تمامی اطلاعات نفوس مسکن را در بر می‎گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در خصوص نحوه انجام سرشماری ابراز داشت: سرشماری برای اولین بار در ایران از طریق اینرنت و مراجعه حضوری مامورین و با تبلت صورت خواهد گرفت .
مهندس پییش قدم با بیان اینکه برای نخستین بار سرشماری نفوس و مسکن بعد از بخش کشاورزی انجام می‎شود، افزود: مردم از طریق مراجعه به سایت سرشماری اطلاعات فردی و خانوادگی خود را می توانند به صورت اینترنتی تکمیل کنند.
وی هدف از برگزاری این سزشماری آزمایشی را شناخت مشکلات و مشکلات فنی و پیدا کردن نقاط ضعف در سرشماری برشمرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در خصوص مزیت سرشماری اینترنتی ابراز داشت : در روش اینترنتی ماموران به منازل مراجعه نمی کنند و فرد مطلع خانواده با ورود به سایت اعلام شده اطلاعات خود را تکمیل کرده و در پایان یک کد رهگیری به سرپرست خانوار اعلام می‎شود.
مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان از سیاست‎های تشویقی برای سرشماری نفوس و مسکن خبر داد و بیان داشت: جهت تشویق کسانی که از طریق سایت اینترنتی آمار خود را ارائه می کنند از طرف مرکز آمار ایران به قید قرعه جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متذکر شد: خانواده ها در هنگام پر کردن این فرم‎ها نهایت دقت و صحت اطلاعات را در نظر داشته باشند و از قبل کارت ملی اعضار خانواده را جمع آوری کرده و برای ثبت نام سرشماری به همراه داشته باشند.
مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان تاکید کرد: برابر ماده ۷قانون مرکز آمار کشور تمامی آمارها محرمانه خواهد بود و هچ فرد ویا سازمانی نمی تواند به اطلاعات فردی دسترسی داشته باشد.
مهندس پیش قدم در خصوص استفاده از افراد آمارگیر جهت سرشماری اظهار داشت : در جذب ماموران دقت نظر زیادی داریم و از مجموع ۵۰نفر مامور نفوس و مسکن را جذب کردیم  که طی مراحلی به ۲۵ نفر کاهش پیدا خواهد کرد و در نهایت با آزمون به ۱۸ نفر خواهد رسید.
وی افزود: در کل کشور پنج شهر میناب از استان هرمزگان و بندر ترکمن از استان گلستان و آبیک از قزوین و هشتگرد از البرز و دهلران از استان ایلام به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است.

پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  ومدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان در خاتمه ضمن بیان اینکه سرشماری اصلی در سال ۱۳۹۵ انجام خواهد شد، ابراز داشت :این سرشماری هشتمین مرحله سرشماری کشور خواهد بود و خانواده های شهرهای تعیین شده توانند با مراجعه اینترنتی در سامانه www.sarshomari94.ir نسبت به ثبت نام در  این سرشماری اقدام کنند.

IMG_9886

IMG_9886

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۰ ب.ظ

دیدگاه