رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی : مجلس به دنبال اعمال رتبه بندی شامل همه نیروهای آموزش و پرورش حتی در خصوص بازنشستگان

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر گروه خبر البرز گلستان سید حسین نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص رتبه بندی معلمان اظهار داشت: همانطور که قبلاً در بیانیه فراکسیون فرهنگیان اعلام کردیم، آنچه به عنوان طرح رتبه بندی از طرف دولت اجرا می شود با آنچه در مجلس بود، متفاوت است.

وی ادامه داد: مجلس در پی تغییر ماهیت جایگاه معلم بود و اعتقاد داریم که باید ماهیت معلمی را از حالت اشتغال و کارمندی خارج کنیم و به یک حوزه فعالیت علمی و فرهنگی تغییر دهیم.

نقوی حسینی افزود: آنچه مجلس به دنبال آن بود، این است که رتبه بندی شامل همه نیروهای آموزش و پرورش شود و حتی در خصوص بازنشستگان قابل اعمال شود؛ اما الان آنچه که از طرف دولت اجرا می شود عملاً بخش عمده ای از معلمان از مدار بهره مندی از رتبه بندی خارج می شوند و نیز شامل بازنشستگان فرهنگی نمی شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دایره محدود طرح رتبه بندی یکی از اشکالات آن است، گفت: بسیاری از معلمان نسبت به نحوه اعمال طرح رتبه بندی و افزایش حقوق و مزایای خود اعتراض دارند و اعلام می کنند تناسبی بین سابقه و مدرک تحصیلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پرسش دیگری که معلمان می کنند این است که بالاخره این افزایش حقوق به جهت رتبه بندی به کدام بند حقوقی در احکام اضافه می شود، آیا موقت بوده یا دائمی است و در بازنشستگی اثر دارد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه