- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل بیمه ایران استان گلستان:بیمه‎ ایران بیش از یک دهه است زائران حج عمره تمتع بیمه می‎کند

به گزارش گروه صنعت گره خبر الیبرز گلستان علیرضا عموزاد خلیلی صبح امروز در گفت‎گو یی در خصوص پرداخت غرامت به خانواده‎های جان‌باختگان حادثه منا گفت: بیمه‎ ایران بیش از یک دهه است زائران مکه مکرمه و مدینه منوره را چه در حج عمره و چه در حج تمتع بیمه می‎کند.

وی تصریح کرد: از همان روزهای نخست که این فاجعه اتفاق افتاد کارگروهی با مدیریت استاندار گلستان شکل گرفت و بیمه ایران در پی مجوزی که از هیئت رئیسه دریافت کرد نسبت به پرداخت ۲۵ میلیون تومان از تعهدات خود به کشته‌شدگان فاجعه منا اقدام کرد.

مدیرکل بیمه ایران استان گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط پرداخت غرامت و هزینه بالای ۳ میلیون تومان باید از طریق انحصار وراث صورت بگیرد اما برای آن که بتوانیم قدم کوچکی در این مسیر برداریم ۲۵ میلیون تومان از محل تعهدات ۵۵ میلیونی حجاج به خانواده این عزیزان تقدیم شد.

عموزاد خلیلی بیان داشت: ۴۹ نفر در استان گلستان در فاجعه منا جان باختند که تاکنون ۴۴ کارت ۲۵ میلیونی به خانواده این عزیزان تقدیم شده است و شش فقره کارت ۲۵ میلیونی نیز به دلیل آن که باور مسئله برای این خانواده‎ها سخت بود، خانواده‎ها از گرفتن کارت امتناع کردند.

وی افزود: در حال حاضر شش کارت ۲۵ میلیونی آماده تحویل به خانواده این عزیزان است و هر زمان که به بیمه ایران در استان گلستان مراجعه کنند این مبلغ پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه ایران استان گلستان کل تعهدات بیمه ایران برای حجاج جان‌باخته ۵۵ میلیون تومان است، افزود: علاوه بر پرداخت این مبلغ برخی از حجاج تعهدات طرح‎ یک و طرح دو بیمه ایران را در سفر حج انتخاب کردند که به طرح‎های یک ۳۰ میلیون تومان و به طرح‎های دو ۶۰ میلیون تومان دیگر بر اساس تعهدات پرداخت خواهد شد.

عموزاد خلیلی با بیان اینکه پرداخت مابقی مبالغ تعهدات بیمه نیاز به مراحل انحصار وراث دارد، گفت: پس از تشکیل پرونده انحصار وراث و اعلام خسارت بیمه ایران به تعهدات خود در قبال حجاج جان‌باخته اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیمه ایران تنها بیمه دولتی است، افزود: بیمه ایران ۵۰ درصد سهم بیمه‎گری را در استان دارد و در سال گذشته ۵۰ درصد خسارت از تعهدات بیمه در استان از طریق بیمه ایران پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم، افزود: بیمه ایران در استان گلستان چهار شعبه در شهرستان بندر ترکمن، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس و شهرستان گرگان دارد.

0 [1]
0 [1]