درخواست رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ازمبلغان دینی در ایام محرم جهت ترویج و آگاه سازی مردم درامرکشاورزی

صبح امروز گردهمایی مبلغین عاشورایی در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، در این گردهمایی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان، دکترحسن صادقلو استاندار و دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان حضور داشتند.
به گزارش گروه فرهنگ وجهاد کشاورزی پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی
این گردهمایی که به منظور تبیین ضرورت ها و الویت های تبلیغی در ایام محرم برپاشده بود، اولین سخنران آن دکتر مختار مهاجر بود که درباره وضعیت کشاورزی استان و اهداف آن با استفاده از پاورپویینت به تشریح و آنالیز برای مبلغین عاشورایی پرداخت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: مبلغان به جامعه هدف سازمان ما که کشاورزان هستند، می توانند کمک قابل توجهی داشته باشند. پتانسیل کشاورزی استان به طور مثال در خصوص کاشت و برداشت گندم بیش از ۸ تن است اما در حال حاضرقریب به ۵ تن است. این فاصله معنا دار بین توان بالقوه و توان بالفعل باید ما را برآن دارد که با جدیت در جهت بهره وری بیشتر از توان و پتانسیل استان گام برداریم.
دکتر مختار مهاجر ادامه داد: طرح اراضی شیبدار یکی از پروژه های مهم و بهره ورانه استان محسوب می شود. الان دوازده سال است که وضعیت اقلیمی استان دچار تغییرات اساسی شده و بارش برف به بارش باران های فصلی بدل گشته و سیل های مخربی که صدمات فراوانی اول از همه به بخش کشاورزی زده است. با توسعه باغات در اراضی شیبدار می توانیم به تدوام و کیفیت خاک کمک کنیم و از سیل های آسیب زا پیشگیری کنیم. اما برای اجرای هرچه بهتر طرح در اراضی شیبدار نیاز به مشارکت بیشتر مردمی داریم که از شما مبلغان تقاضا داریم در جهت ترویج و آگاه سازی مردم در ایام محرم به یاری کشاورزی بیایید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان گفت: در همین زمینه دولت تدبیر و امید با درایت و برنامه ریزی دقیق طرح اراضی شیبدار را پیگیری می کند و یارانه های خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته است. در زمینه کاشت کلزا هم با ارایه بذرهای اصلاح شده و بوجاری شده به کشاورزان در این موضوع گام های شایان توجهی برداشته است. و کشت کلزا به تناوب و پایداری خاک کمک می کند.

IMG_3094

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۰ ب.ظ

دیدگاه