مهندس رستمی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان : نیازبیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای نگهداری سالیانه پنج هزار کیلومتر از راه های مختلف استان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان آسیب های ناشی از وقوع سیلاب های ۶ ماهه اول سال در راه های استان، اعلام کرد: برای انجام اقدامات پیشگیرانه فوری و جلوگیری از آسیب ها و گسترش تخریب های بعدی در سطح راه ها به حدود ۲۱۰ میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.

به گزارش سرویس صنعت گروه خبر البرز گلستان به نقل از  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس “علی بخش رستمی” اظهارداشت: میزان اعتبار مورد نیاز برابر بازدیدهای میدانی گروه های ارزیابی، برآورد شده است.
به گفته وی، سیلاب ها، لغزش ها و رانش های بوقوع پیوسته طی ۶ ماه اول سال جاری در استان موجب آسیب و تخریب ۵۴۷ کیلومتر راه، شانه و قنو آنها و ۲۶۷ مورد آسیب و تخریب کلی و جزئی ابنیه شامل تخریب پل، تخریب رادیه برید، کف شویی پل، تخریب و آسیب به کوله پل و خالی شدن پشت کوله پل شده است.
رستمی افزود: اما تا این مدت از سال جاری هیچ اعتباری برای جبران این خسارت ها و یا پیشگیری از آسیب های بعدی به اداره کل ابلاغ نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: کمبود منابع مالی این اداره کل در حالی است که همکاران خدوم ما در کمترین زمان ممکن و با استفاده از امکانات و ماشین آلات تحت اختیار که عمده آنها دارای عمری بیش از ۲۵ سال بوده و نیاز به تعمیر اساسی داشته و در مواردی، جایگزینی با ماشین آلات جدید دارند، اقدام به بازگشایی راه ها و برقراری تردد در هنگام وقوع حوادث و بحران های طبیعی کرده اند.
رستمی اظهار کرد: بنابراین با توجه به هزینه های ویژه و بیش از حد معمول راهداری مستمر مانند هزینه های سوخت، تعمیرات، غذایی و پرسنلی در هنگام وقوع بحران و کمبود اعتبارات جاری، ضرورت دارد اعتبارات جاری و عمرانی اداره کل افزایش یابد.
استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر از راه های اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه کشور را تحت پوشش دارد که سالانه تنها برای نگهداری آنها به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۶ ق.ظ

دیدگاه