حسن زاده رئیس سازمان صمت استان گلستان در نشست گروه خبری فجر استان خبرداد:بهره برداری ۱۹ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۳۴ میلیارد تومان و اشتغال ۲۶۶ نفر در ۷ شهرستان استان در ایام دهه فجر

کد خبر:۷۵۶۰۵

البرز گلستان درویشعلی حسن زاده ، رییس کمیته اصناف و صنعت در گروه خبری فجر گلستان گفت ؛گلستان رشد ۲۱ برابری در تعداد واحدهای صنعتی و رشد ۲۷۷ برابری در حوزه سرمایه‌گذاری را پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده است.ودر اوایل انقلاب در منطقه استان گلستان ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان وجود داشت که این تعداد واحد صنعتی در سال جاری به یک‌هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با ۹ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۲۳ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده است.

وی افزود:در حوزه معدن نیز در ابتدای انقلاب ۹ واحد بهره‌برداری معدن با استخراج ۲۵۰ تن داشتیم که هم اکنون ۶۷ فقره واحد بهره‌برداری داریم که از این معادن سالیان ۲٫۹ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این معادن مشغول فعالیت هستند.واز نظر میزان پروانه بهره‌برداری رشد ۷٫۵ برابری و از نظر میزان استخراج ۱۱٫۶ برابری و از نظر اشتغال در بخش معدن نیز رشد ۳٫۶ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل صمت گلستان افزود:در ایام دهه فجر نیز ۱۹ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۳۴ میلیارد تومان و اشتغال ۲۶۶ نفر در ۷ شهرستان استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

🔻در ۲۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم ۳۱۱ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۸۱۴ و اشتغالزایی هفت هزار نفر صادر شده است.

 

🔻 ۸۸ واحد راکد در ۲۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم فعال کردیم که منجر به اشتغال ۱۰۰۵ شده و ۲۲۲۴ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری است که در این واحد صنعتی اتفاق افتاده است که از این میزان ۳۳ واحد صنعتی در ۱۰ ماه اخیر احیا شده است

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

دیدگاه