ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان در مراسم تکریم از بازنشستگان: سازمان بازنشستگی عیالوار ترین و غنی ترین سازمان می باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری :اگرنگاه به بازنشستگان نگاه مصرف کنندگان باشد این خیانت به بازنشستگان است

به گزارش سرویس بازنشستگی گروه خبر البرز گلستان به مناسبت روز بازنشستگان و تکریم خانواده امروز مراسمی با حضور ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان وخاکی فرماندار گرگان عباسی مدیر کل تعاون و کار و رفاه امور اجتماعی و گلزیز مدیر خانه مهر و وختشور مدیر عامل شرکت پگاه گلستان و جمع کثیری از بازنشستگان کشوری در خانه مهر گرگان برگرار گردید.

در این مراسم ربیعی مهندس ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اظهار کرد:  بنده چون خودم جزء بازنشتگان هستم تمامی مشکلاتت بازنشستگان را درک می کنم .

دبیر ستاد تکریم بازنشستگان گلستان خاطر نشان کرد :مشکل بازنشستگان فقط دغدغه  پول نیست و لی در کنارآن دغدغه حرمت و کرامت و جایگاه و همراهی  ومساعدت می باشد.

وی تصریح کرد: بازنشستگی پایان راه نیست و کسانی که به دوران بازنشستگی می‎رسند تنها پایان قرار دادی است که با دستگاه و یا سازمان داشتند وبه پایان رسیده و باید دوره جدید زندگی خود را بپذیرند.
معاون نیروی انسانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: دوره بازنشستگی دوره عقد قرار داد با خودشان وخانواده و جامعه است و بازنشسته بعد از دوران خدمتی خود نقش جدیدی در خانواده و جامعه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری افزود:تجربه و مهارت و تخصص  وگذراندن دوره های متعدد در حیطه کار  یک بازنشسته در دوران کار فرصتهای هست که می توان از آن استفاده کرد.

دغدغه مالی بازنشستگان در دستور کار جدی باید قرار بگیرد

ربیعی در ادامه  ابراز داشت : دولت باید به بازنشستگان توجه کند فقط شعار نباشد همگام با تورم و همگام با مشکلات بایدبه بازنشستگان توجه کند .

و دغدغه مالی بازنشستگان در دستور کار جدی باید قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تاکید کرد:عیالوار ترین سازمان سازمان بازنشستگی می باشد و غنی ترین سازمان نیز بازنشستگی می باشد. و باید از آن استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: انسان محور توسعه است و انسانهای جوامع توسعه یافته یقینا توسعه یافته تر از بازنشستگان نیست.

وی ابراز داشت اگر نگاه به بازنشستگان نگاه مصرف کنندگان باشد این خیانت به بازنشستگان است

ربیعی افزود: در جوامع پیشرفته بازنشستگان نقش مهمی در مدیریت کلان کشور نقش دارند و سیاست کشورهای چون چینٰ، ژاپن و کشورهای اروپایی به این گونه نیست که بعد از ۳۰ سال ازنیروی انسانی  بازنشسته استفاده نکنند

وی ابراز داشت: افرادی که به دوره بازنشستگی می‎رسند باید تجربه خود را به دیگر بخش‎های جامعه انتقال دهند و این ذهنیت منفی  که تصور شود بازنشستگی تنها دوره استراحت است.از بین ببرد.
معاون نیروی انسانی استانداری گلستان یادآور شد: باید از بازنشستگان به عنوان اتاق فکر و شورای مشورتی استفاده کرد و اگر چه جامعه روز به روز در حال پیشرفت است اما تجربه بازنشستگان می‎تواند در بسیاری از موارد راهگشاه باشد.
ربیعی ادامه داد: در بدنه استانداری به دنبال این هستیم که بتوانیم از حداقل از ۱۵ نفرافراد بازنشسته از دستگاههای مختلف به عنوان یک شورای مشاور استفاده کنیم و سازکار لازم آن از سوی استانداری اندیشیده شده است.

در استان گلستان ۲۴ هزار بازنشسته وجود دارد

وی افزود: در بدنه استانداری به دنبال این هستیم که بتوانیم از افراد بازنشسته به عنوان یک شورای مشاور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد بازنشستگان از بدنه آموزش پرورش هستند، بیان داشت: در استان گلستان ۲۴ هزار بازنشسته وجود دارد و همچنین ۴۴ هزار نفر در گلستان در دستگاه‎های اجرای مشغول به خدمت هستند که ۳۰ درصد از جامعه بازنشستگان و ۴۱ درصد از جامعه کارکنان دولت را بانوان تشکیل می‎دهند.

IMG_9823

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۶ ب.ظ

دیدگاه