مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان: ۲۳ موسسه کاریابی دراستان ۱۸ درصد اشتغال را تامین می کنند

مهندس امرالله عباسی در همایش کاریابی، عملکرد و چشم انداز اظهار داشت: ۲۳ موسسه کاریابی در استان گلستان فعالیت می‌کنند که ۱۸ درصد از اشتغال استان را تامین می‌کنند.

به گزارش سرویس تعاون و کار گروه خبر البرز گلستان وی افزود: در ازای هر ۴۰ هزار نفر یک موسسه کاریابی ایجاد شده است و در استان گلستان در هر شهرستان یک و در گرگان و گنبد به تناسب جمعیت تعداد بیشتری موسسه کاریابی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: این موسسات در ابتدا با دادن مشاوره شغلی علایق و توانمندی‌های کارجو را مشخص کرده و بعد شغل مورد را نظر را معرفی می‌کنند.

مهندس عباسی با اشاره به میزان ایجاد اشتغال به دست این مراکز گفت: با توجه به ضعف بازار کسب و کار این آمار خوب به نظر می‌رسد اما مراکز و موسسات کاریابی باید بازار، مسائل اقتصادی، تولید و تجارت را بشناسند.

به گفته وی، سعی شده تا ساختار موسسات کاریابی درست شود و دفا‌تر، نیرو‌ها و مشاور متناسب داشته باشند، به نسبت وضعیت بهتر شده اما هنوز توقع ما برآورده نشده است.

مهندس عباسی اظهار کرد: فضای کسب و کار استان گلستان با استان‌های دیگر متفاوت است و در شاخص‌های اقتصادی وضعیت خوبی ندارد که سبب می‌شود مسئولیت ما بیشتر شود.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید و بخش دولتی دیگر توان پیشرفت ندارد به همین علت نهادهای مدنی و بخش خصوصی باید وارد میدان شوند.

امراله عباسی گفت: با همکاری انجمن صنفی و موسسات کاریابی باید توانایی نرم افزاری خود را بالا ببریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۶ ب.ظ

دیدگاه