رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان دردهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی:نیاز به تجهیز کردن بهره برداران و کشاورزان در جهت توسعه کشاورزی

به گزارش سرویس جهاد و منابع طبیعی گروه خبر البرز گلستان یازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی با حضور چند شرکت اروپایی، آسیایی و همچنین تولیدکنندگان داخلی به میزبانی استان گلستان در گرگان افتتاح شد.
کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی در گرگان اظهار کرد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای تولید ماشین‌آلات کشاورزی به سمت کاهش تقاضای آب حرکت می‎کند.
وی افزود: استانداردسازی مکانیزاسیون کشاورزی در دو سال گذشته ۷۰۰ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: برای آن که تقاضای کشاورز به مصرف آب کاهش پیدا کند به دنبال این هستیم که محصولات کشاورزی کشت بهار را به فصل پاییز انتقال دهیم و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت نشائی محصولاتی چون چغندر و پنبه در کاهش مصرف آب تاثیرگذار خواهد بود، گفت: استفاده از ارقام زودرس، توسعه روش‌های آبیاری زیر سطحی و موضعی، توسعه کشت‌های گلخانه‎ای از سیاست‎های دیگر وزارتخانه جهاد کشاورزی در خصوص کاهش تقاضای آب بخش کشاورزی است.
عباسی با بیان اینکه در استان گلستان به سمتی پیش می‌رویم که بهره‎برداری کشاورزی را افزایش دهیم، یادآور شد: به دنبال این هستیم که به ازای یک متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی یک کیلو محصول غلات به دست بیاوریم و در حال حاضر تنها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم به ازای هر مترمکعب آب مصرفی غلات تولید می‎کنیم.
در این مراسم همچنین دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ضمن تسلیت فاجعه غمبار منا و درگذشت سه تن از همکاران عزیزمان گفت: در جهت توسعه کشاورزی نیاز مبرمی به تجهیز کردن بهره برداران و کشاورزان داریم.
دکتر مهاجر افزود: نیاز استان گلستان به فناوری های جدید در حوزه کشاورزی بیش از پیش است، برای این نمایشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده است و عملکرد محصول در واحد سطح از طریق مکانیزاسیون بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دارد.
وی افزود: مکانیزاسیون و تجهیزات جدید در راستای اقتصادی کردن کشاورزی و افزایش بهره وری است و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در جهت ارتقاء ناوگان کشاورزی استان است و این مهم به همت بانک کشاورزی در حال اجرا است.

در ادامه فاروقی رئیس اداره فناوری‎های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: این نمایشگاه در ۶۷ غرفه انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی ، تجهیزات نوین آبیاری ، نهاده‎های کشاورزی راعرضه می کند .
در این نمایشگاه نمایندگان شرکت هایی از ایتالیا ، آلمان ، روسیه وچند کشور دیگر حضور دارند .
وی معرفی تکنولوژی و فناوری های مدرن ، ترویج و توسعه سیستمهای آبیاری نوین وترویج استفاده از کودهای ارگانیک وکاهش مصرف مواد شیمیایی و ارتقاء مکانیزاسیون استان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد .
گفتنی است در آیین افتتاح این نمایشگاه رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی رییس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان، صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت همچنین شرکت های تولیدی از استان های گلستان، مازندران، قزوین، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، مرکزی، تهران، خوزستان و البرز نیز ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۷ ب.ظ

دیدگاه