در راستای برقراری ارتباط و همکاری دوسویه انجام شد: دیدار و نشست سرپرست خبرگزاری البرز گلستان با مدیرکل بهزیستی

درحاشیه نشست و دیدارصمیمانه سرپرست خبرگزاری البرز گلستان با مدیر کل بهزیستی استان که دردفتر مدیرکل برگزارشد، خانم رحمانی سازمان بهزیستی را از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی عنوان نمود که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید.

 

خانم رحمانی با اشاره به اینکه هدف ما در بهزیستی قبل از هر چیز حفظ کرامت مددجویان است افزود:با توجه به بخشنامه رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور انتشار هرگونه عکس وتصویراز مددجویان خصوصا”فرزندان ومددجویان تحت پوشش مراکز بهزیستی در رسانه های جمعی ممنوع وخلاف قانون است و پیگرد قانونی به دنبال دارد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: تمامی مراکز وموسسات تحت نظارت بهزیستی درسطح  استان دارای کانون وانجمن های متمرکز هستند که اعضای تشکیل دهنده انان ازمیان همان مدیران مراکز وموسسات محسوب می شوند ازجمله: کانون کلینیک های مددکاری استان ، مجمع خیرین مسکن ساز استان و…که تمامی موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی درچارچوب قانون با هماهنگی این اداره کل ودریافت مجوز اقدام به جلب وجذب مشارکتهای مردمی می نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک نهاد پرسشگر ومطالبه گراست ونه پاسخگوگفت:از مجموع ۴۷ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان گلستان، ۷ هزار و ۹۲۳ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: مستمری پرداخت شده به معلولان از ۵۳ هزار تومان تا یکصد هزار تومان است که به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: از مجموع تحت پوششین بهزیستی استان گلستان ۲هزار و ۶۹۵ نفر در ۶۵ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند، ظرفیت اسمی این مراکز ۳هزار و ۸۷۲ نفر است.

به گفته وی، ۴۵ درصد معلولان استان گلستان دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند و ۳هزار و ۵۰۰ نفر بیمار روانی در استان داریم که به بهزیستی مراجعه کرده‌اند.

رحمانی تصریح کرد: در مجموع در استان گلستان ۲ هزار و ۶۹۵ نفر یارانه بگیر داریم که ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان به آنها تعلق می گیرد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به صورت ماهانه به تحت پوششان بهزیستی مستمری پرداخت می‌شود.

رحمانی خاطر نشان کرد:درزمینه مناسب سازی محیط ومبلمان شهری ،ضمن تشکیل کمیته های تخصصی درسطح استان، ۱۲ جلسه برگزار نمویم و  اطلس معلولیت استان گلستان برای نخستین بار در کشورترسیم شده که عملکرد ۲۱ دستگاه اجرایی در گرگان با ۷۵۶ نقطه  در خصوص مناسب‌سازی محیط ارزیابی شد و به هیئت وزیران ارسال شد.

رحمانی به حوزه اجتماعی فعالیت‌های بهزیستی استان گلستان اشاره کرد و گفت:درزمینه کاهش آسیب های اجتماعی اقدام به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی درتمامی شهرستانهای استان(به جز آق قلا،بندرترکمن وگمیشان)  نمویم که در۳سطح درجه یک،دو و سه فعالیت دارند که درسطح یک این مراکز با وجود تیم سیار ۱۲۳،مرکزمداخله دربحران فردی و کاهش طلاق ونگهداری دختران وزنان درمعرض آسیب وآسیب دیده بصورت دوره زمانی ۲۴ ساعته شبانه روز فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان درادامه یادآوری نمود:  ۳۰ مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در استان داریم که یک شیرخوارگاه دولتی و بقیه غیردولتی است و با یارانه هر نفر ۲۲۵ هزار تومان در ماه از ۳۲۰ کودک نگهداری می‌کنند و ۲۷۵ کودکی که تحت سرپرستی اقوام درجه یک هستند نیز با یارانه ماهانه ۱۷۵هزار تومان نگهداری می‌شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۵ ب.ظ

دیدگاه