محمدرضا ترابی معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری :۹۹ درصد بازنشستگان حقوق اندک دارند

به گزارش گروه خبر البرز گلستان به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  دوره آموزشی دو روزه در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت آموزش و پرورش و برای تسریع و تسهیل خدمات به بازنشستگان کشوری در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.
در ابتدای این جلسه دکتر صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش بزرگترین چالش آموزش و پرورش را بحث سالمندان و بازنشستگان دانست و افزود: استفاده از تجربه نیروهای با سابقه در دستورکار قرار گیرد. در آموزش و پرورش ۳۰۰ کانون بازنشستگی و ۷۵۰هزار بازنشسته داریم که ۶۲ درصد بازنشستگان کشوری را تشکیل می‌دهند که در آینده نزدیک تعداد آنها برابر شاغلین خواهد شد.
صافی از برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای برگزاری تورهای مختلف سیاحتی و زیارتی ابراز خرسندی کرد.
محمدرضا ترابی معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه با تبریک ایام پربرکت عید سعید غدیر خم اظهار داشت: در کشور حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری وجود دارد که تقریباً درآمد ۹۹ درصد آنها اندک است که متاسفانه بیشتر آنها بازنشسته آموزش و پرورش هستند.
وی افزود: متاسفانه عملکرد نامطلوب بعضی از بیمارستان‌ها و مراکز دولتی درمانی باعث شده که بازنشستگان بیشتر به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند. در صندوق بازنشستگی کشوری ماهی ۸۰ میلیارد تومان هزینه بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم که در شرایط کنونی کشور پرداخت این رقم با مشکل مواجه است. اما به لطف خداوند پرداخت حقوق و بیمه تکمیلی بازنشستگان بدون مشکل انجام می‌شود.
معاون اداری مالی صندوق در ادامه گزارشی از خدمات صندوق ارایه داد و گفت: در سال ۹۲ صد میلیارد تومان وام قرض الحسنه از طرف صندوق به بازنشستگان پرداخت شده که در سال گذشته طبق رایزنی‌هایی که با بانک صادرات انجام شد این مبلغ ۴ برابر شد و به ۲۰۰ هزار نفر از متقاضیان وام ضروری ۲ میلیون تومانی پرداخت کردیم که در نظر داریم در صورت امکان سال جاری این تعداد را افزایش دهیم. همچنین تورهای زیارتی و سیاحتی را ارتقا داریم و تور عتبات عالیات و آبدرمانی محلات را نیز امسال راه‌اندازی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: کشور گنجایش پرداخت هزینه جدید را ندارد، همچنین تورم، تبعیض در پرداخت حقوق، بیمه تکمیلی و تورهای مسافرتی حق هر بازنشسته است و فشاری است که به بازنشستگان وارد می‌کند. در این زمینه اولین کاری که می‌توان انجام داد این است که خاطرات بازنشستگان را بشنویم و کرامت آنها را حفظ کنیم که در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران جهت ارایه خدمات بهتر به بازنشستگان منعقد کردیم و تا فرایند هوشمندسازی و تبادل اطلاعات افراد بین صندوق و آموزش و پروش جهت ارایه سریع تر و بهتر خدمات به صورت کامل انجام شود ما باید قوانین و مقررات را به روز بدانیم و آن را در کم‌ترین زمان و در صورت امکان بدون مراجعه بازنشستگان انجام دهیم.
در مراسم افتتاحیه این دوره‌ آموزشی مسعودی گفت: قطعاً این دوره حاصل تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری است و مطالبی که در این دوره آموزش داده می‌شود زمینه تسریع و تسهیل خدمات دهی به بازنشستگان فراهم خواهد ساخت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

دیدگاه