- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

یوسفی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن کشاورزی گرگان خبرداد: صادرات ۱۴۵ میلیون دلار مواد غذایی و ساختمانی و کالاهای دیگر به ۳۳ کشور در سال گذشته توسط اتاق

کدخبر:۷۳۴۹۱

البرز گلستان/نشست هیئت رئیسه اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن کشاورزی گرگان با اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد

یوسفی رئیس اتاق در این نشست گفت :یکی از اهداف ما با حضور اصحاب رسانه  با همدیگر تبادل فوری برای برون رفت از مشکلات استان داشته باشیم.

وی افزود:راه دیگر استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه  می باشد و ما از مزیت همسایگان مخصوصا ترکمنستان بهره ببریم ودر سفر به ترکمنستان موجب شد مسائل و مشکلات برطرف شود و ما بدنبال استفاده از ظرفیت کشور ترکمنستان می باشد

یوسفی در ادامه بیان کرد:در سال گذشته ۱۴۵ ملیون دلار صادرات مواد غذایی و ساختمانی داشته به ۳۳ کشور بوده و در در بحث آموزش ۲۵ دوره آموزشی برای تجار جهت آشنایی با قوانین برگزارشده است.

یوسفی گفت : ۱۰کمیسون اتاق با حضور مسئولین فعال می باشد.

مبصری عضو هئیت رئیسه اتاق در ادامه گفت : ما در شورای گفتگو با وزرا شرکت داشته واین نشست ها ۷ مصوبه داشته و ۴ مصوبه مربوط به مناطق آزاد می باشد.

سلیمانی عضو دیگر اتاق گفت : اگر رسانه ها اخبار ما را به دولت خوب انعکاس بدهند مشکلات عدیده ای حل می شود.۲۹ صادرات روز صادرات بوده ولی پدر صادر کننده در می آید و پیمان سپاری ارزی چالش های زیادی برای صادر کننده ایجاد می کند .

چوپانی نایب رییس اتاق در ادامه گفت:بحث اقتصاد کلان دست دولت و مجلس است و ما بخش خرد بخش خصوصی هستیم .

وی گفت:متاسفانه سیساستهای غلط وزارت نیرو عاشق سدها می باشند

وی گفت :بحث برقی کردن راه آهن از اینچه برون  به گرمسار کارایی نداشت و ما در مقابل راه آهن اینچه  برون به شاهرود را مطرح کردیم که شیب هم ندارد

چوپانی افزود:یکی از گلایه های کشورهای همسایه این است چرا راه آهن این مسیر را تسهیل نمی کنند و در بحث منطقه آزاد۵ عنصر باید در آنجا از جمله آب و برق و گاز ، راه آهن و زیر ساخت ها را دولت بیاورد بقیه را ما می آوریم.

یوسفی در ادامه گفت :جاده اینچه برون  به سمت بالکان برای کشور ما مهم است و ما هئیت های تجاری به کشورهای همسایه اعزام می کنیم از جمله قزاقستان که برای ما مهم است.

وی گفت :مشکل صادر فرش ترکمن نیست بلکه برگشت ارز می باشدو ما بدنبال حذف بعضی ازمشکلات در موضوع برگشت ارز می باشیم.

انتهای خبر

 

 

0 [1]
0 [1]