- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد در مصاحبه با البرز گلستان در باره حادثه منا:جنگ قدرت در آل سعود جان هزاران مسلمان را گرفت

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد :جنگ قدرت در آل سعود جان هزاران مسلمان را گرفت
به گزارش خبرنگار سرویس دین و فرهنگ گروه خبر البرز گلستان در استان خراسان شمالی، آیت الله  ابوالقاسم یعقوبی در گفت‎گو با خبرنگار ما ضمن مشکوک خواندن این حادثه عظیم برای حجاج مسلمان آنر ا سوء تدبیرمسئولین عربستان برشمرد که با عث جان باختن هزاران مسلمان شد.
وی با بیان اینکه باید اندیشید که چرا این حادثه پیش آمد، تصریح کرد: آنچه که مهم است عربستان درگیر جنگ بر علیه کشور یمن است و نیروهای با تجربه خود را در مناسک حج به این جنگ گسیل کرده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد ادامه داد: عربستان نیروهای جوان و خام را در مراسم مناسک حج بکار گرفته که یک علت بی‎سامانی مکه این مهم است.
یعقوبی یکی دیگر از علت‎های این حادثه عظیم را اختلاف عمیق در عربستان بین دو طائفه بر سر ولیعهدی دانست و ابراز داشت : گروهی به دنبال فرزند سلمان هستند که نائب ولیعهد است تا او را به ولیعهدی برسانند تا به مرحله پادشاهی نزدیکتر شود.
وی در ادامه افزود: تحلیل این است که همه حوادث طوری رقم بخورد که بی‎کفایتی ولیهعد پادشاه را که مسئول حج است ثابت کند تا او را از این سمت بردارند و پسر سلمان جایگزین او شود.

حاجیان کشور ما و سایر کشورها قربانی جنگ قدرت در عربستان شده اند
آیت الله یعقوبی با بیان اینکه حاجیان کشور ما و سایر کشورها قربانی جنگ قدرت در عربستان شدند، ابراز داشت: این جنگ قدرت باعث شد که با سقوط جرثقیل به نوعی بی عرضگی مسئول حج به ثابت برسانند تا با این بهانه او را کنار بزنند و تفکر خودشان را سرکار بیاورند.
عضو کارگروه مدیریت کلان دستگاههای فرهنگی و دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگیتصریح کرد: این امر نشان می دهد که جان انسانها برای آنان مهم نیست و آنچه مهم است قدرت است و هر چیزی که وسیله ای بشود تا آنان به هدف خود برسند از آن استفاده می کنند.
امام جمعه بجنورد بی تدبیری و بی تعهدی در کار را یکی از علل این حادثه خواند و بیان داشت : منا جای نبود که مدیران عربستان ندانند اوضاع ترافیکی آن چیست و به آن آشنا نباشند و آنان می دانستند که مردم در عید قربان دسته جمعی حرکت می کنند لذا هیچ تدبیر امنیتی و تدارکاتی در آنجا نبوده و معلوم بوده تعهدی در کار نبوده است .

ای کاش امسال به اعتراض کشتار و غارت کشور یمن حج تمتع را تعطیل می کردیم
نمانیده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان این جمله اعتقادی که ای کاش امسال ما به حج نمی رفیتم تاکید کرد: من معتقدم که ای کاش امسال ما به حج نمی رفتیم همانطور که عمره را تعطیل کردیم امسال نیز به اعتراض کشتار و غارت مردم یمن حج تمتع را تعطیل می کردیم
یعقوبی متذکر شد: این فاجعه‎ای نیست که به راحتی از کنار آن رد بشویم لذا لازم است مسئولان امر چند سالی عربستان را تنبیه کنند.
وی تصریح کرد: این مدیریت ناقص عربستان جان زائران را به خطر انداخته پس ما اعتماد و اطمینان به آن مدیریت نداریم لذا مهمترین امر این است که حج راتحریم کنیم.
نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در کارگروه شورای فرهنگ عمومی استان تهران تاکید کرد: ماچند سال ما به امر حضرت امام(ره) به حج نرفیتیم و هیچ اتفاقی نیافتاد.

پروژ ه های از قبل طراحی شده توسط کشور سعودیها
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد در خاتمه ضمن تاکید بر این امر که این پروژه ای از قبل طراحی شده بود بیان کرد: همه این نشانها دلیل بر وجود پروژ ه و برنامه ای بوده که یا به کشور ما ضربه بزنند تا مخالفت خود را با سیاست کشور ما اظهار کنند و یا اینکه می خواستند انتقام برائت از مشرکین را بگیرند و یا حمایت ایران از نهضت های منطقه را مد نظر داشته اند.

IMG_7114 [1]

 

 

 

0 [2]
0 [2]