معاون وزیرنیرودر اموربرق وانرژی:مردم می‌توانند فروشنده برق به وزارت نیرو باشند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تاکنون مردم از وزارت نیرو برق خریداری می‌کردند ولی اکنون می‌توانند ضمن تأمین برق مصرفی خود،‌ فروشنده برق به وزارت نیرو باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی البرز گلستان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، مهندس “هوشنگ فلاحتیان با بیان این مطلب که سلول‌های فتوولتائیک برای هر واحد ساختمانی کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت که وزارت نیرو ۵۰ درصد این هزینه را به عنوان تسهیلات بلاعوض به متقاضی پرداخت می‌کند، اظهار داشت: تاکنون مردم از وزارت نیرو برق خریداری می‌کردند، ولی اکنون می‌توانند ضمن تأمین برق مصرفی خود،‌ فروشنده برق به وزارت نیرو نیز باشند.
وی در خصوص خرید برق از بخش خصوصی گفت: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد برق مصرفی کشور از طریق سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، اما روش‌های دیگری نیز هست که مردم بتوانند ضمن تأمین برق مصرفی خود، برق مازاد را نیز به وزارت نیرو بفروشند.
فلاحتیان در ادامه افزود: یکی از راه‌های تولید برق توسط مردم استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است که متقاضیان می‌توانند با سرمایه‌گذاری کمتر از ۱۰ میلیون تومان مبادرت به احداث این نیروگاه‌ها کنند و برق تولیدی این نیروگاه‌ها را از قرار هر کیلووات ساعت حدود ۹۷۰ تومان به وزارت نیرو بفروشند.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون مشترکین خانگی برق مصرفی خود را از قرار هر کیلووات ساعت کمتر از ۶۰ تومان از دولت خریداری می‌کنند.
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه سلول‌های فتوولتائیک برای هر واحد ساختمانی کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت، تصریح کرد: اگر یک سلول فتوولتائیک یا نیروگاه خورشیدی به ظرفیت حدود یک کیلووات بر بام خانه‌ای مسکونی نصب شود، بین ۷ تا ۸ میلیون تومان هزینه در بر دارد و چنانچه متقاضی اعلام کند که این نیروگاه برای مصرف داخلی خود احداث کرده، وزارت نیرو ۵۰ درصد هزینه را به عنوان تسهیلات بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد نمود و چنانچه نخواهد از این تسهیلات استفاده کند، انرژی تولیدی را به قیمت هر کیلووات ساعت ۹۷۰ تومان به وزارت نیرو بفروشد.
وی در خصوص مراحل انجام کار گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های برق در سراسر کشور و اعلام آمادگی، لیست پیمانکاران، سازندگان و فروشندگان این تجهیزات را دریافت نمایند تا پس از نصب این تجهیزات، ضمن تأمین برق خود، منبع درآمدی نیز از طریق فروش برق کسب نمایند.
فلاحتیان حداقل مساحت نصب سلول‌های فتو ولتائیک برای ۲۰ واحد مسکونی را حدود ۳۰۰ مترمربع ذکر کرد که با نصب این مولدهای خورشیدی بر روی بام، هر آپارتمان می‌تواند برای خودش یک مولد خورشیدی داشته باشد.
وی افزود: ما انتظار داریم در جهت حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک، مردم از این روش استقبال کنند و با سرمایه‌های خیلی کم وارد عرصه تولید برق شوند و برق تولیدی خود را نیز با قیمت مناسب به وزارت نیرو بفروشند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

دیدگاه