اقدامی دیگر برای سرپوش گذاشتن بر قصور سعودی‌ها؛/ سفارت عربستان در کویت: هرگونه کوتاهی درخصوص حاجیان ایرانی متوجه تهران است!

به گزارش گروه سیاسی گروه خبر البرز گلستان  به نقل از روزنامه القبس، سفارت عربستان در کویت با صدور بیانیه ای اعلام کرد هرگونه کوتاهی درخصوص کشته شدگان ایرانی حادثه منا متوجه دولت ایران نه عربستان است.

 

روزنامه القبس چاپ کویت در پایگاه اینترنتی خود بیانیه سفارت عربستان در کویت را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: در سایه اقدام وزارت خارجه ایران مبنی بر باز کردن دفتر یابود حاجیان ایرانی کشته شده در حادثه دردناک منا در سفارت‌های این کشورق عربستان تاکید می کند توجه به حاجیان، عمره گزاران و زائران و نیز مراقبت از آنان از بدو ورودشان به خاک عربستان آغاز می شود و تا زمانی که این کشور را ترک کنند، ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: عربستان بابت قربانیان حادثه دردناک امسال در موسم حج از جمله حاجیان ایرانی ابراز تاسف می کند. از خداوند می خواهیم همه آنان را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد.

این بیانیه مدعی شد: ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از همان لحظات اولیه وقوع این حادثه دردناک خواستار اتخاذ همه تدابیر لازم شد. علاوه بر این، در عین حال همه تسهیلات لازم را در اختیار خانواده های شهدا و زخمی شدگان و دولت کشورهای محل سکونت آنان از جمله دولت ایران قرار داد.

سفارت سعودی در کویت در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: “عربستان به وزیر بهداشت و رئیس جمعیت هلال احمر ایران و همراهان آنان اجازه داد به این کشور بروند تا از وضع سلامتی حاجیان ایرانی اطمینان پیدا کنند، درباره هویت آنان تحقیق و کشته شدگان را شناسایی کنند. عربستان همچنین با پذیرش تعدادی دیگر از مقامات ایران در این خصوص موافقت کرد. ایران پیش از این از عربستان خواست با ارسال هواپیما به این کشور برای انتقال اجساد حاجیان ایرانی موافقت کند و عربستان نیز با این موضوع موافقت کرد اما ایرانی ها پس از کسب موافقت هیچ اقدامی در این جهت انجام ندادند در نتیجه هر گونه کوتاهی در این خصوص متوجه دولت ایران و نه عربستان است.”

 

این در حالیست که در فاجعه منا، سعودی‌ها در کمک رسانی و شناسایی ایرانیان کشته و زخمی شده، کارشکنی می‌کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸ ق.ظ

دیدگاه